נגיף הקורונה

צו אשפוז בכפייה הופעל ב"שיבא" על חולה החשודה בהידבקות בנגיף הקורונה

החולה סירבה להתאשפז בבידוד עד לקבלת תוצאות הבדיקות שיאשרו או יפריכו את דבר קינון המחלה בגופה | רופאת מחוז תל אביב הורתה להכניסה לבידוד בכפייה ולהציב שוטר בפתח החדר

קבלה למחלקת המיון בבית החולים שיבא, תל השומר. צילום אילוסטרציה: דוברות בית החולים

צו אשפוז בכפייה הופעל הבוקר (ה') ב"שיבא" על חולה החשודה בהידבקות בנגיף הקורונה, מחולל מחלת הריאות הקשה שהתפרצה בסין. את הצו הפעילה ד"ר רבקה שפר, רופאת מחוז תל אביב.

החולה, החשודה כי נדבקה בנגיף הקורונה, הגיעה לבית החולים שיבא בתל השומר וסירבה להיכנס לבידוד. בהתאם, לצו פקודת בריאות העם שהוציא השבוע שר הבריאות יעקב ליצמן, הופעל נגדה צו אשפוז בכפייה והיא נמצאת כעת בבידוד.

מומחית למחלות זיהומיות ואחות אפידמיולוגית בבית החולים שיבא דיווחו הבוקר למשרד הבריאות כי החולה מסרבת להתאשפז בבידוד עד לקבלת תוצאות הבדיקות שיאשרו או יפריכו את דבר קינון המחלה בגופה, וזאת על אף שהוסבר לה מספר פעמים על הצורך בשהייה בבידוד ועל הסכנה הכרוכה בחשיפת הנגיף לבריאות הציבור.

רופאת מחוז תל אביב הפעילה כאמור את הצו לאשפוז בכפייה לאחר התייעצות עם ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' סיגל סדצקי והורתה להחזיק את החולה בבידוד כפוי במשך שמונה שעות (עד 18:30), או עד להחלטה אחרת שתינתן בעניינה של החולה.

החולה תוחזק בחדר בידוד נשימתי עם לחץ שלילי, תוך שמירה עליה לבל תצא מהבידוד. הנהלת בית החולים הוסמכה להציב שוטר שימנע מהחולה לצאת מהבידוד. "ככל שיהיה צורך בהוראות נוספות, הללו יינתנו על פי דיווחים של צוות המחלקה למחלקות זיהומיות בבית החולים שיבא", ציינה ד"ר רבקה שפר החתומה על הצו.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  בית החולים שיבא,  אשפוז בכפייה,  בידוד,  חדשות,  ד"ר רבקה שפר
תגובות
אנונימי/ת
31.01.2020, 14:12

מה הסיבה לחשד בנגיף הקורונה? איך הצדיקה את ההסגר? האם חזרה בשבועיים האחרונים מאזור שהייתה בו התפרצות? האם הייתה במגע עם חולה ודאי? בכל מקרה מלבד השני, נראה כמו פגיעה חמורה בזכויות החולה

אנונימי/ת
31.01.2020, 14:43

זכויות האזרחים הבריאים גוברות על זכויות החולה הזאת.

אנונימי/ת
31.01.2020, 16:44

כל הכבוד לשיבא ולדר שפר על שמירתם כל האינטרס הציבורי. תודה שאתם עושים את הדבר הנכון , גם כשהפופולריות לא צפויה מראש.