נגיף הקורונה

במרכז הרפואי רמב"ם מוקם מתחם בידוד לטיפול בחולי קורונה בישראל

מתחם בידוד נוסף לזה ב"שיבא" - עוד בתי חולים ייקראו לעשות זאת | איגוד רופאי בריאות הציבור לכנסת: דרוש פיקוח פרלמנטרי על ההיערכות למצב חירום עקב התפרצות הקורונה העולמית

מיון רמב"ם. 139% תפוסה בשנת 2021. צילום ארכיון: דוברות בית החולים

המרכז הרפואי רמב"ם בחיפה הונחה על ידי משרד הבריאות להקים מתחם מיוחד לקליטת נדבקים בנגיף הקורונה שבו ישהו בבידוד. הוא יהיה המתחם השני שמופעל בישראל לאשפוז ייעודי זה. בית החולים מסר כי הכניסה למתחם המיוחד תהיה נפרדת מהכניסות הראשיות למרכז הרפואי הגדול בצפון הארץ וההכנות כוללות הרכבת מערך כוח אדם רפואי מיוחד כדי לטפל בחולי הקורונה, אם מספרם בישראל ילך ויגדל. ככל הנראה, עוד בתי חולים גדולים יקבלו בימים הקרובים הנחיות דומות.

בסוף השבוע פנה איגוד רופאי בריאות הציבור ליו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין ותבע לקיים "פיקוח פרלמנטרי על ההיערכות למצב חירום עקב התפרצות הקורונה העולמית". הפנייה הבהולה שעליה חתום יו"ר האיגוד פרופ' חגי לוין והעתק ממנה נשלחו גם לראש הממשלה בנימין נתניהו וכן ליו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ גבי אשכנזי.

"אנו פונים אליך מתוך חובה להתריע בפניך על הצורך הבהול בפיקוח פרלמנטרי על קבלת החלטות במסגרת ההיערכות והמענה למצב חירום בבריאות הציבור עקב התפרצות הקורונה העולמית, הגורמת למחלת 19-COVID", נכתב. "מתבקש צורך חיוני בתהליכי קבלת החלטות שקולים ומושכלים; בשלב זה נדרשת דחיפות רבה בפיקוח פרלמנטרי. כל יום יכול להיות מכריע ולכן אנו ממליצים על הקמת מסגרת מתאימה לדיון, ממש מיד לאחר הבחירות, בלי להמתין עד להשבעת הכנסת הבאה. ההיערכות לקורונה מצילה חיים וצריכה להיות מעל לכל מחלוקת פוליטית", נכתב בפנייה.

בתוך כך נמסר בסוף השבוע כי מספר החולים המאומתים בקורונה בישראל, הנמצאים במסגרת בידוד ב"שיבא", הוא עתה (נכון לבוקר יום א') שבעה, לאחר שהצטרפו למניין הזה עוד ארבעה אנשים שנדבקו בנגיף. שניים חזרו מאיטליה בטיסות שונות ונדבק נוסף הוא ישראלי שהיה בין נוסעי ספינת הנופש "דיימונד פרינסס". הוא חזר ביום שישי לאחר שאושפז בבית חולים ביפן אבל כשנחת בנתב"ג התברר כי כנראה, למרות שנחשב מחלים, הוא עדיין נשא של הנגיף. נדבקת נוספת היא אשתו של חולה שאובחן קודם לכן כשחזר מאיטליה ואושפז.

משרד הבריאות הפיץ בסוף השבוע פרטים על כל המקומות בישראל שבהם שהו הנדבקים שאושפזו וכל מי שבא במגע עימם נקרא להיכנס לבידוד ביתי ולשים לב לתסמינים חשודים, בהתאם להנחיות.

על פי דיווחים שמתפרסמים הבוקר בתקשורת, לא מעט אנשים שההוראות המחייבות אותם להיכנס לבידוד ביתי אינם ממלאים אחריהן וצוותים של מד"א נתקלו בנשאי הנגיף הללו כשהם מתרועעים עם חברים ואחרים שמסרו פרטים שקריים על מקום הימצאותם לפני שאובחנו כנשאים ונצטוו להיכנס לבידוד. "זלזול בהנחיות כמוהו כזלזול בהוראות בטיחות והוא עלול לעלות בחיי אדם ובבריאות הציבור", התריע יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור.

ד"ר גדי סגל, מנהל פנימית ט' ב"שיבא", שקיבל על עצמו את ניהול מתחם הבידוד המיוחד אמר ל"ידיעות אחרונות": "ההיערכות אצלנו מאוד אגרסיבית אבל עכשיו לא בטוח שגם זה מספיק. ההרגשה היא שאנחנו עומדים בפני מפולת שלגים. כל יום מביא עימו הפתעות חדשות. אני מאוד חושש ממקרה מוות ראשון בישראל מקרב מאושפזי קורונה, אם וכאשר תהיה החמרה במצבם. כשאני מסתכל על הנתונים הזורמים מכל העולם, על מספר החולים החדשים והמתים, ברור לי שזה רק עניין של זמן עד שמשהו יקרה גם אצלנו ואז נהיה ב'ברוך' גדול. אנחנו לא ערוכים לזה נפשית".

ד"ר סגל טוען שהציבור מדחיק את הפחד מהמחלה. "שפעת פחות מידבקת אבל היא פחות חידתית מהקורונה. בשלב זה זו עדיין מחלה שהיא בגדר תעלומה. כשיהיה מקרה מוות ראשון, נעבור כאן מהדחקה לכאוס", הזהיר ד"ר סגל.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  בית החולים רמב"ם,  בידוד,  חדשות,  ד"ר גדי סגל
תגובות