נגיף הקורונה

מסתמן: שלוש מדינות בארה"ב וכן הולנד ייכללו מהיום ברשימת צו הבידוד בישראל

חיילים וחברי תנועות נוער יגויסו לסייע בחיטוי תחנות אוטובוסים, רכבות ומתקנים ציבוריים | ייפתח קו אשראי כדי לסייע לעסקים שנפגעו מהוראות משרד הבריאות

אולם הנוסעים הריק בנתב"ג. . צילום: יוסי זמיר / פלאש 90

הערכה כי משרד הבריאות בשיתוף גורמי ממשלה נוספים יכריז היום (א') על כך שגם ישראלים החוזרים מארה"ב ומגיעים בשלב זה רק מהמדינות ניו יורק, וושינגטון וקליפורניה, שכרגע מסתמנות כמוקדי התפשטות הקורונה הגדולים במיוחד באמריקה, וכן גם הבאים מהולנד, ייכללו בין חייבי הבידוד הביתי ל-14 יום.

בכך מתרחבת רשימת המדינות שהישראלים המגיעים מהן חייבים בבידוד (בכלל זה גם אלה שהגיעו בטיסות המשך - קונקשן) ועליהן הוחל הצו עוד קודם: סין, דרום קוריאה, צרפת, איטליה, יפן, הונג קונג, שווייץ, גרמניה, אוסטריה, ספרד, תאילנד, סינגפור ומקאו.

לא מן הנמנע שגם נורבגיה ובלגיה יצורפו לרשימה זאת בימים הקרובים, נוכח עלייה שנרשמה בהן במספר מקרי הקורונה.

אמש גם אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי חיילים וכן חברי תנועות נוער יגויסו לסייע בחיטוי תחנות אוטובוסים, רכבות ומתקנים ציבוריים. על המבצע יהיה אחראי צה"ל. כן יגויס חיל האוויר כדי להבטיח שלישראל תהיה אספקת מוצרים חיוניים, ייפתח קו אשראי כדי לסייע לכל העסקים שנפגעו ויש כוונה, כפי שניסח זאת ראש הממשלה, "לגייס את מיטב המוחות" להבנה כיצד ניתן ואם בכלל לבדוק מספר גדול יותר של בני אדם כדי לאמת את האבחנות.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  חדשות,  בידוד,  מגיפה,  משרד הבריאות
תגובות