קורונה בישראל

בדיקה מתקדמת תוכנס לשימוש בישראל - תשלש את מספר הבדיקות לקורונה

הערכה החדשנית, שקיבלה את אישור ה-FDA, אמורה להגיע לישראל השבוע | חמש מעבדות נוספות יחלו לבצע בימים הקרובים בדיקות לאימות נוכחות הנגיף

מתקן לבדיקות קורונה ב"שיבא", תל השומר. צילום: אבשלום ששוני/ פלאש 90

ערכת בדיקה מתקדמת תוכנס לשימוש בישראל בימים הקרובים ותשלש את היקף הבדיקות לנגיף הקורונה עד לכדי 4,000 ביום. כך מדווחת הבוקר (ב') מיטל יסעור בית-אור ב"ישראל היום"

על פי הדיווח, הערכה החדשנית שקיבלה אישור שימוש בהליך מהיר על ידי ה-FDA, אמורה להגיע לישראל ביום רביעי. הוא פותחה על ידי חברת תרמו פישר ותשווק בארץ בידי "רניום". הכוונה להשתמש בה לצורכי מערכת הבריאות הציבורית בישראל ולא ניתן יהיה לרכוש אותה באופן פרטי אלא רק באישור מיוחד של משרד הבריאות.

שיטת הבדיקה הנהוגה כיום סורקת מקטעים שונים ב־DNA של הנגיף, באמצעות שלוש מבחנות לכל מטופל. המכשור הקיים מכיל 96 מבחנות, כלומר 32 מטופלים בלבד בכל פעם.

הערכה המתקדמת מסוגלת לספק תוצאה על סמך מבחנה אחת וכך ניתן להגדיל פי שלושה את מספר הנבדקים לצורך קבלת תשובה באותו פרק זמן של ערכות הבדיקה הקיימות כיום. יתרונה הנוסף: הערכה החדשה תואמת למכשור הפיענוח הקיים במעבדות בישראל, כך שאין צורך לרכוש מכשור חדש. מחירה המוערך לכל נבדק: פחות מתשעה דולרים.

עד אתמול בוצעו בישראל 7,740 בדיקות מעבדה לזיהוי ואימות הנגיף, בעוד משרד הבריאות מתכוון להגיע לפחות בימים הקרובים ל2,500-2,200 בדיקות ביום כדי לנסות לאתר כמה שיותר נדבקים בנגיף שלפי ההערכה לא הגיעו אליהם עד כה. הבוקר נמסר כי עוד חמש מעבדות יחלו לפעול בימים הקרובים לביצוע הבדיקות לאימות נוכחות נגיף הקורונה. אלו יצטרפו לארבע מעבדות שכבר פועלות עתה.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  מגיפה,  בדיקות מעבדה,  בדיקת קורונה
תגובות
16.03.2020, 20:05

נכון ל16.3.2020 מספר הבדיקות הניתנות לביצוע בפרק זמן נתון הנו אחד מצווארי הבקבוק המשמעותיים. זה נכון לישראל ולרוב מדינות העולם. הדבר מונע יכולת לבצע מיפוי וקבלת תמונת מצב אמתית, רוצה לומר, אנחנו "מניחים" מהי ההארעות ומהי ההמצאות של המחלה אבל זו רק הנחה.