קורונה בישראל

פיתוח ישראלי: מסיכת מיגון מלא רב שימושית עם מנגנון סינון מובנה

המסיכה-קסדה המתקדמת ViriMask, שפותחה על פי רעיון של הרופא ד"ר נועם גבריאלי, מעניקה הגנה לכל אזור הפנים ומצוידת במנגנון פילטרים מתכלים

מסיכת המיגון virimask. פיתוח ישראלי. צילום: HemaClear

מסיכת מיגון מלא לפנים, הכוללת מסננים מתכלים, פותחה בישראל ונמצאת בהליכי אישור לפטנט. המסיכה פותחה על ידי חברת HemaClear על פי רעיון של הרופא ד"ר נועם גבריאלי. אבטיפוס שלה כבר הוצג ובאמצע החודש הבא יחל בה ניסוי בתנאי מעבדה. השם שניתן לה: ViriMASK והיא מיועדת לעובדים במערכת הבריאות ולרופאים שמטפלים בחולים, אבל תוצע גם לאנשים שנמצאים בתנאי בידוד בשל מגיפת הקורונה.

מסיכות הפנים הקיימות עתה, לרבות N95, שנועדו לחסום חדירת חלקיקים-זעירים הנישאים באוויר למערכת הנשימה, לא מספקות כנראה הגנה מלאה משום שהחלקיקים, שלא חודרים דרך האף או הפה, יכולים להצטבר על פני שטח המסיכות וכאשר המשתמש מסיר אותן, הוא עלול לגעת בחלקיקים וכך להיחשף מחדש לגורם המזהם, במקרה זה לנגיף.

המסיכה המתקדמת יותר, ה-ViriMask, מכסה למעשה את כל הפנים, נלבשת כמו קסדה, מכילה גם משקף מיוחד שדרכו ניתן לראות את הסביבה ומשמש כהגנה על העיניים. בבסיס של המסיכה מנגנון של פילטרים, ניתן לשטוף אותה ולעשות בה שימוש חוזר, כאשר אחת ל-12 שעות שימוש יש להחליף את המסננים המיוחדים ולהשליכם לפח במעטפה מיוחדת שמכילה חומר חיטוי. יתייחסו אליה כמו לכל חומר ביולוגי שמחייב טיפול מיוחד לשם השמדתו.

לפי התחשיב, עלות כל מסיכה מסוג זה תהיה כ-50 דולר. היא תגיע במארז שמכיל שני מסננים נוספים לאלה שבתוכה. עלות כל מסנן נוסף: כשני דולרים.

מסיכה אחרת שנמצאת בפיתוח מקביל של חברת סטארט-אפ ברמת גן היא Sonovia ועליה דווח כבר בינואר השנה כאשר החלה להתפשט מגיפת הקורונה. מסיכה זאת נשלחה לסין כדי לסייע לגורמי הבריאות שם.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  מסיכת מיגון,  פיתוח ישראלי,  מגיפה,  ד"ר נועם גבריאלי
תגובות