מחקרים - נגיף הקורונה

כיצד נלחם הגוף בנגיף: מחקר אוסטרלי מיפה את התגובה החיסונית לקורונה

העבודה מתארת את "הקינטיקה של התגובה החיסונית" וצוות המחקר סבור כי ממצאי עבודתו יעמדו במרכז פיתוח חיסון יעיל כנגד הנגיף

בדיקה סרולוגית. אילוסטרציה

חוקרים במכון ע"ש פיטר דוהרטי לזיהומים ולחקר המערכת החיסונית באוניברסיטת מלבורן, אוסטרליה, בשיתוף בית החולים המקומי רויאל מלבורן, הציגו השבוע (ג') בכתב העת הרפואי nature "מפה התגובה החיסונית" לנגיף ה-COVID19, הקורונה החדש, שמדגימה את יכולת הגוף להילחם בנגיף. העבודה מבוססת על מעקב אחרי חולה בשנות ה-40 שלה, אחת האוסטרליות הראשונות שנדבקו בנגיף והחלימה.

החוקרים דיווחו כי עקבו אחרי דגימות הדם שנלקחו בארבעה פרקי זמן שונים מהחולה, שהיתה בכל מובן אחר אישה בריאה. התסמינים שהציגה כשנדבקה בנגיף היו קלים עד בינוניים, אבל הם חייבו את אשפוזה.

הדיווח מתאר מה שהוגדר "הקינטיקה של התגובה החיסונית". אחד ממחברי הדו"ח, ד"ר אוהאן נגויין (Oanh Nguyen), מסר כי "זו הפעם הראשונה, ככל שידוע, שיש ביכולתנו להציג את התגובה האימונית הרחבה ביותר ל-COVID19".

העבודה התבססה על מידע רחב היקף שהצטבר במוסד מדעי זה ממחקרים על התגובות החיסוניות של הרבה מאוד מטופלים שאושפזו במלבורן במשך השנים בגלל שפעת.

שלושה ימים לאחר שאותה חולה נקלטה בבית החולים, סיפרו החוקרים, "ראינו אוכלוסיות גדולות של תאים שונים של המערכת החיסונית שלעתים קרובות מאוד הם סימנים מעידים לתחילת התאוששות והחלמה בעת זיהום בשפעת עונתית רגילה. לפיכך הערכנו שחולה זאת תחלים באופן מלא בתוך שלושת הימים הבאים וכך אמנם היה", סיפר הרופא-החוקר.

לצוות המחקר התאפשר לבצע עבודה זאת במהירות כה גדולה הודות לפלטפורמה בשם SETREP-IDי(Sentinel Travellers and Research Preparedness for Emerging Infectious Disease) שמוביל ד"ר אירני תוואראיאן (Irani Thevarajan), מומחה למחלות זיהומיות בבית החולים במלבורן.

ה-SETREP-ID היא פלטפורמה שמאפשרת ליטול טווח רחב מאוד של דגימות ביולוגיות ממטיילים שחוזרים לאוסטרליה מאתרי תיירות ומציגים מחלות זיהומיות בלתי צפויות שבהן חלו, ביניהן זיהומים מסוג חדש. "וזה בדיוק איך שה-COVID19 הובא והחל להתפשט באוסטרליה", אמר ד"ר תוואראיאן.

"מיד כאשר הנגיף הופיע, היו בידינו הפרוטוקולים וכן כללי האתיקה כיצד לפעול על פיהם כדי שנוכל במהירות רבה להתחיל לעקוב ולחקור את הנגיף וכיצד המערכת החיסונית מגיבה – וכל זאת בפירוט רב".

עתה מתכוונת קבוצת המחקר להפיץ את הפלטפורמה הזאת לכל בתי החולים במלבורן ובאוסטרליה לצורך מחקר ארצי נרחב. הצוות סבור כי ממצאי עבודתו יעמדו במרכז פיתוח חיסון יעיל כנגד הנגיף. כמו כן, בכך יובן הרבה יותר מה מאיץ את ההחלמה מההידבקות בנגיף ומה חסר אצל אנשים שהמחלה מבחינתם היתה קטלנית.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  המערכת החיסונית,  מגיפה,  חיסון לקורונה,  19-COVID,  מחקרים
תגובות
23.03.2020, 10:34

שמח לקרא ולהבין את קשיי המערכת והלבטים הרבים בנושא. פרסום המאמר ראוי להערכה, עלו והצליחו...