מחקרים - נגיף הקורונה

חוקרת ב-MIT: רסיסי עיטוש ושיעול עלולים להגיע עד למרחק של 8 מטרים

הממצא חדש שהתפרסם ב-JAMA סותר את ההנחיות שניתנות על ידי ה-WHO לגבי שמירת המרחק בין בני אדם והציוד המגן להימנעות הדבקה בנגיף הקורונה

התעטשות, הידבקות בנגיף. אילוסטרציה

הרסיסים הטיפתיים שמתפזרים באוויר לאחר עיטוש יכולים להגיע גם עד למרחק של שמונה מטרים. במקרה שמדובר בחולה קורונה שמתעטש או משתעל – הוא מפיץ כך את הנגיף. על ממצא זה דיווחה בשבוע שעבר פרופ' לידיה בורוביה (Lydia Bourouiba) מ-MIT במהדורה המקוונת שלJAMA .

פרופ' בורוביה עוסקת בדינמיקה של נשיפות, שיעול והתעטשויות. בדיווחה נמסר כי נמצאו עננים של רסיסי רוק שמגיעים עד למרחק של 8.2 מטרים מהאדם שהשתעל או התעטש.

ה-WHO הזהיר שנגיף הקורונה עלול להגיע ברסיס טיפתי מנשא עד למרחק של 2.00-1.80 מטר ובעקבות זאת ניתנה ההמלצה על ריחוק חברתי לטווח זה למניעת הדבקה והעברת הנגיף מאדם לאדם.

אלא שעתה הציעה החוקרת האמריקאית: "יש דחיפות בשינוי ההנחיות שניתנות על ידי ארגון הבריאות העולמי לגבי צורכי הציוד המגן במיוחד עבור עובדי שירותי הבריאות. יתכן שיהיה צורך במרחק רב יותר בין בני אדם".

במאמרה ב-JAMA נאמר כי מהירות הנשיפה בעיטוש ושיעול עלולה להיות עד 110 קמ"ש. "אין לנו עדיין תשובות מלאות לגבי מרחק ההדבקה האפשרי בקורונה, אבל הממצאים מראים כי עיקרון הזהירות אמור להניע את המדיניות בכל העולם", כתבה במסקנותיה.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  הידבקות בנגיף,  ארגון הבריאות העולמי,  הנחיות לציבור,  ציוד מגן,  מסיכות מיגון,  קורונה
תגובות
אנונימי/ת
05.04.2020, 14:07

הרסס יכול גם לעוף לחלל, מה שמעניין הוא יכולת ההדבקה והנוכחות של הנגיף באירוסול, ועל זה כן ענו ב-WHO, חלאס עם הפסבדו מדע הזה.

אנונימי/ת
06.04.2020, 03:53

מדובר במחקר ב-JAMA ע"י חוקרת MIT שמתייחסת גם לנוכחות הנגיף. לא צריכים אמונה עיוורת בארגון בריאות של האו"ם.

12.04.2020, 18:13

האם משרד הבריאות מדווח בנושא ולוקח בחשבון את המחקר? האם נשמע על שינוי הנחיות המרחק בקרוב?