רקמה אנדומטריוטית אקטופית

שכיחות תאי T רגולטוריים בדם בנשים עם אנדומטריוזיס

במחקר זה נמצא כי תאי T רגולטוריים בדם הייתה גבוהה באופן משמעותי במטופלות עם אנדומטריוזיס בהשוואה לקבוצת הביקורת

אנדומטריוזיס היא אחת ההפרעות הגינקולוגיות הכרוניות השכיחות ביותר שמשפיעות על נשים בגיל הפוריות. בקרה לקויה של תאי מערכת החיסון, כולל של תאי T רגולטורים, תורמת לגדילה של הרקמה האקטופית בנשים עם אנדומטריוזיס.

מטרת המחקר הייתה לבדוק את השכיחות של תאי T רגולטוריים בדם פריפרי ואת הביטוי של Foxp3 ברקמות אנדומטריוטיות אקטופיות ואאוטופיות אצל נשים עם ובלי אנדומטריוזיס.

תאים מונונוקלארים בדם פריפרי, ודגימות רקמה אנדומטריוטית אאוטופית ואקטופית נלקחו מ-23 נשים עם אנדומטריוזיס ומ-20 נשים בקבוצת ביקורת (ללא אנדומטריוזיס).

שכיחות תאי ה-T הרגולטוריים בקרב התאים המונונוקלארים בדם הפריפרי נמדדו באמצעות flow cytometry והביטוי של Foxp3 בדגימות הרקמה האנדומטריוטית נבדק על ידי PCR בזמן אמת, western blotting ואימונו-היסטוכימיה.

תוצאות המחקר הראו כי השכיחות של של תאי T רגולטוריים בדם הייתה גבוהה באופן משמעותי במטופלות עם אנדומטריוזיס בהשוואה לקבוצת הביקורת (P < 0.01). החוקרים לא מצאו הבדלים בין שתי קבוצות המחקר בביטויי של Foxp3 ב-mRNA ובחלבונים בדגימות הרקמה האנדומטריוטית.

מסקנת החוקרים הייתה שייתכן והשכיחות הגבוהה של תאי T רגולטוריים בדם במטופלות עם אנדומטריוזיס הייתה תוצאה של מגנון פיצוי לוויסות התהליך הדלקתי במחלה זו.

מקור: 

Delbandi AA et. al (2020) Journal of Reproductive Immunology DOI: 10.1016/j.jri.2020.103119

נושאים קשורים:  רקמה אנדומטריוטית אקטופית,  אנדומטריוזיס,  בקרת מערכת החיסון,  תאי T רגולטוריים,  רקמה,  מחקרים
תגובות