קורונה בישראל

"מכבי" השיקה עמדת בדיקה חדשנית לקורונה, ללא צורך בציוד מגן

הדגימות נלקחות בהפרדה מוחלטת בין הנבדק לדוגם, ללא מעבר אוויר, והעמדה מחוטאת אוטומטית בין בדיקה לבדיקה | משרד הביטחון הביע עניין בייצור העמדה בקנה מידה רחב

עמדת הבדיקה של "מכבי". צילום: דוברות קופת החולים

מכבי שירותי בריאות השיקה היום (ה') עמדה חדשנית ראשונה מסוגה ללקיחת דגימות קורונה. העמדה הוצבה במרפאת מכבי ביפו ומאפשרת תהליך נטילת דגימה סטרילי מרגע הזיהוי של הנבדק ועד העברת הדגימה למעבדה המרכזית של מכבי. במהלך הבדיקה, הדוגם שוהה בתא מבודד לחלוטין ללא מגע עם הנבדק ובהפרדה מוחלטת עם הסביבה החיצונית. כך אין צורך בלבישת ציוד מיגון על ידי הדוגם.

בסיום לקיחת הדגימה מתבצע חיטוי של הציוד המחובר לעמדה באופן מיידי ואוטומטי ובכך מתאפשר מעבר מהיר לביצוע בדיקה של הנבדק הבא.

את העמדה יזם ותכנן המהנדס איתמר פדה, מנהל הנכסים והלוגיסטיקה במחוז מרכז של "מכבי", תוך ליווי מקצועי של ד"ר דניאל קון, המנהל הרפואי של מרחב יפו ב"מכבי". בתהליך מהיר שארך כשבוע בלבד, פותחה העמדה במפעל "אי אם שגב תעשיות" בשיתוף עם התאחדות התעשיינים. משרד הביטחון הביע עניין בבחינת האפשרות לייצר עמדות מסוג זה בקנה מידה רחב ונמצא במגעים עם צוות התכנון של העמדה.

מנכ"ל "מכבי", רן סער: "המתקן החדש מוכיח את עצמו כבטוח ויעיל ואנו נשמח לשתף את תכניות הבנייה שלו עם כל ארגון בריאות בארץ ובעולם שירצה בכך, כחלק מהמאבק הגלובלי המשותף בנגיף הקורונה".

ראש מחוז המרכז ב"מכבי", דבורה חסיד: "העמדה היא מענה מהיר ויעיל לצורך שניצב לפנינו לבצע כמה שיותר בדיקות קורונה, בצורה יעילה, זריזה ובטוחה ביותר. זהו פיתוח פורץ דרך שיסייע במלחמה בנגיף".

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, הוסיף: "התעשיה הישראלית גאה בהיותה יוזמת ושותפה בפרויקטים רבים למלחמה בקורונה. כך למשל במכשירי הנשמה, ציוד מיגון וגם בפרויקט המשותף עם 'מכבי'. נמשיך להתגייס לטובת הציבור במאמץ הלאומי".

נושאים קשורים:  מכבי שירותי בריאות,  נגיף הקורונה,  רן סער,  קורונה,  עמדת בדיקה,  חדשות,  בדיקת קורונה
תגובות