קורונה עולמי

Science: מתן אנטיביוטיקה לחולי קורונה מורכבים עלול להגביר עמידות חיידקים

חוקרים בארה"ב מעריכים בנוסף כי גם אם תיבלם המחלה בקרוב יהיה צורך לשמור על ריחוק חברתי בשנת 2022 כדי למנוע התפרצות חוזרת של מגיפת הקורונה

שמירת מרחק במגיפת הקורונה. צילום אילוסטרציה

רופאים בארה"ב הזהירו כי מתן אנטיביוטיקה לחולי קורונה במצב קשה ומורכב במיוחד "עלול ל'תדלק' עוד יותר עמידות של חיידקים". כך על פי דיווח ב-Science מאתמול (ה').

על החשש הזה סיפרו רופאים מהמרכז הרפואי מונטיפיורי בברונקס, ניו יורק. ד"ר מריסה הולובר (Marisa Holubar) מאוניברסיטת סטנפורד ציינה כי עדיין מוקדם לדעת עד לאיזה מצב תשפיע מגיפת הקורונה על העמידות הגלובלית של החיידקים לאנטיביוטיקה. היא ציינה שכבר כיום בארה"ב ידוע על כך ש-40%-30% מהחיידקים מחוללי הזיהומים השכיחים פיתחו עמידות לסוגים שונים של אנטיביוטיקה.

בנוסף חוקרים באוניברסיטת הרווארד בבוסטון דיווחו ל-Science כי לפי חישוביהם, באמצעות מודלים מתמטיים שונים, האנושות תיאלץ להקפיד על ריחוק חברתי גם בשנת 2022 כדי למנוע התפרצות חוזרת של מגיפת הקורונה וזאת בהנחה שתימצא עד אז דרך לבלום את ההתפרצות הנוכחית וכן שיפותחו תרופות ייעודיות חדשניות ויעילות וגם חיסון. הם הזהירו כי אם יבוטלו בבת אחת הנחיות הריחוק החברתי, ייתכן שהמחלה אף תוחמר.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  אנטיביוטיקה,  עמידות לאנטיביוטיקה,  חדשות,  ריחוק חברתי,  קורונה,  מגיפה
תגובות