קורונה בישראל

גמזו ממליץ להוציא את אחריות הטיפול בבתי אבות מידי משרד הבריאות

פרופ' רוני גמזו ממליץ להרחיב את משימות פיקוד העורף בבבתי האבות ובדיור המוגן, להקים מחלקות ייעודיות לקורונה בתוך המוסדות הגריאטריים ולבצע בדיקות תכופות

קשישים במגיפת הקורונה. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל "איכילוב", שמונה על ידי שר הבריאות לשמש כ"פרויקטור" לבעיית הקורונה במוסדות הגריאטריים, דיור מוגן ובתי אבות, אמור להגיש בקרוב את המלצותיו לראש הממשלה.

פרופ' גמזו ממליץ, כך דווח אמש בחדשות ערוץ 12, שיוקם "מטה פיקוד ייעודי לנושא בתי האבות שיהיה כפוף לממשלה ולא יהיה באחריות משרדי הבריאות והרווחה".

כמו כן המליץ להרחיב את המשימות שיוטלו על פיקוד העורף בכל הנוגע לפעילותו בבתי האבות, הקמת  מחלקות ייעודיות לחולי קורונה בתוך בתי האבות בתוך שישה שבועות עם 300 מיטות ייעודיות למטרה זאת וכן ביצוע בדיקות תכופות בכל המוסדות, לרבות אלה שבהם לא נמצאו נדבקים, עם עדיפות בביצוע הבדיקות במיוחד לצוות המטפל.

עם זאת, לא ימנעו מהמטפלים לעבור בין מוסדות, אך לא יאפשרו גם להבא ביקורים של קרובי משפחה של דיירי המוסדות הללו, לפחות בתקופה הקרובה.

עד אמש (מוצ"ש), כאשר מניין הנפטרים מקורונה בישראל עמד על 164, מניין הקשישים שהגיעו לבתי החולים מבתי אבות ודיור מוגן ונפטרו היה 61.

נושאים קשורים:  פרופ' רוני גמזו,  בתי אבות,  קשישים,  נגיף הקורונה,  פיקוד העורף,  משרד הבריאות,  חדשות,  קורונה,  בדיקת קורונה
תגובות