קורונה בישראל

מנכ"ל משרד הבריאות: "נמשיך לראות ירידה במס' החולים אך המגיפה לא חלפה"

במשרד הבריאות חוששים מגל התפרצות נוסף בחורף: "יש לנו חלון הזדמנויות צר כדי למנוע את השתוללות הנגיף"

משה בר סימן טוב ופרופ' סיגל סדצקי. בין הבכירים שעזבו. צילום: אבשלום ששוני/ פלאש 90

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, וראש שירותי בריאות הציבור במשרד, פרופ' סיגל סדצקי, אמרו הבוקר (א') בראיונות שהעניקו לתחנות הרדיו "כאן" וגל"צ כי הם מאמינים שבימים הקרובים נמשיך ונראה ירידה במספר החולים - אבל המגיפה עדיין לא חלפה". שניהם הביעו חששות מגל התפרצות נוסף בחורף ופרופ' סדצקי אף התבטאה: "יש לנו חלון הזדמנויות צר כדי למנוע את השתוללות הנגיף".

נוכח הביקורת הקשה שכוונה כלפי משרד הבריאות הודה בר סימן טוב שהיתה טעות לאשר פתיחת חנויות איקאה "כי הן כמו קניון. אני מקבל את הביקורת שהנחיות משרד הבריאות לא תמיד מדויקות, אבל אנחנו באירוע מתגלגל ומקבלים את ההחלטות תוך כדי לחימה".

בהתייחס לנושא הבדיקות, אמר בר סימן טוב: "30% מהבדיקות השליליות שגויות וזה המון. הבדיקות הן לא מה שמאפשר לצאת מהבידוד אלא המדיניות הנכונה של התנהלות הציבור במרחב. המדד שאנחנו מציעים להקלות נוספות הוא: 300 חולים חדשים ליום (100 בקהילה ו-200 במוקדי ההתפרצות והכפלה כל עשרה ימים".

פרופ' סדצקי אמרה: "אנחנו אחרי השיא של הגל הראשון. אני חושבת שאנחנו קצת ממהרים מדי אך בגלל הצעדים שנקטנו אנחנו במצב יחסית טוב. הייתי מרגישה יותר בטוחה אם היינו מסמנים מדרגות. אני מרגישה כרגע שאנחנו פזיזים ומקווה שנשמור את ההישגים שלנו במאבק בקורונה. יש לנו חלון הזדמנויות די צר כדי למנוע את השתוללות המגיפה. אם נאבד את השליטה, לא נוכל להשיב את השד לבקבוק. אני מסכימה שההנחיות לא ברורות. מותר לצאת לספורט רק למרחק של 500 מטר מהבית אבל מותר להגיע לחנויות רחוקות. נצטרך כנראה לשנות ההנחיות כדי שיהיו בהירות יותר לציבור".

בתוך כך הודיע פרופ' רוני גמזו, מנהל "איכילוב" שמונה לטפל בתחלואת הקורונה בבתי האבות, על הארכת כהונתו זאת בשבוע נוסף עד שייצצא לו מחליף.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  פרופ' סיגל סדצקי,  הנחיות לציבור,  איקאה,  חדשות,  קורונה,  19-COVID,  מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב
תגובות
אנונימי/ת
27.04.2020, 19:30

החש של ה"מומחים" ש"הבטיחו" 10,000 מתים בסוף אוקטובר ברור. המדינה היתה ששה שבועות בהסגר הכלכלה נפגעה בצורה שיקח חודשים לשקם אך כל חולה קורונה שיגיע לארץ ייפגוש בסבירות גדולה אנשים שנאיביים לוירוס (כי בארץ לא היה כלל חיסון עדר) ויחזור להדביק. אם היו סוגרים בבידוד לשבועים כל מי שמגיע מחו"ל (במלונות וע"י כך המדינה היתה עוזרת לכלכלה) וסוגרים ושומרים את האוכלוסיות הפגיעות היה אפשר להוריד בהרבה את הנזק הכלכלי ולהמנע מהתפרצות חריפה של המחלה גם בהמשך כי חלק מהאוכלוסיה הלא פגיעה לוירוס היה כבר חולה ומפתח חסינות. ושלא יבלבו את המוח עם זה שאין זיכרון חיסוני וכו' אם אנשים מבריאים באמת אז מערכת החיסון שלהם נצחה.