קורונה בישראל

האחיות והאחים יעמדו דקת דומיה לזכרה של האחות שנפטרה מקורונה

האחות הבכירה סוזי לוי ז"ל מ"שיבא", אשת הצוות הרפואי הראשונה שקיפחה את חייה במאבק נגד מגיפת הקורונה בישראל, נלחמה על חייה במשך חודש והלכה לעולמה אתמול

אחות, עובדת סיעודית. צילום: אילוסטרציה

האחיות והאחים בישראל יעמדו הבוקר (ב', 11:00) דקת דומיה לזכרה של האחות סוזי לוי ז"ל, שנפטרה אתמול בבוקר בעת מילוי תפקידה מנגיף הקורונה.

הסתדרות האחיות והאחים בישראל מרכינה את ראשה על מותה של האחות סוזי לוי, ששימשה כאחות במשך 42 שנה בבית החולים שיבא בתל השומר, ובתפקידה האחרון שימשה כסגנית אחות אחראית במחלקת אף אוזן גרון. מתוקף תפקידה, נדרשה תקופות ארוכות לנהל לבדה את המחלקה.

לוי, בת 65 במותה, הותירה אחריה בעל ושני ילדים. במחלקה הפכה לסמל למקצועיות וחמלה, וחבריה למחלקה סיפרו עליה: "סוזי היתה אחות משכמה ומעלה, בעלת שמחת חיים, עמוד התווך של המחלקה, מחבקת ותומכת. תמיד היוותה אוזן קשבת לאחיות ולאחים, לרופאים ולרופאות שפנו אליה. מסירות ונאמנות היו נר לרגליה. אוהבת אדם ואוהבת מטופלים, בעלת חמלה ורחמים. הרופאים והאחיות שבורים, אבידה ל'שיבא', למערכת, לסיעוד".

מתחילת המגיפה, התגייסה מיידית ונרתמה לעבודה ללא הפסקה במחלקת קורונה. לפני למעלה מחודש ימים החלה לחוש ברע, וכשמצבה הידרדר אושפזה בטיפול נמרץ קורונה כשהיא מורדמת ומונשמת במשך 28 ימים.

מהסתדרות האחיות נמסר: "סוזי היא האחות ואשת הצוות הרפואי הראשונה שקיפחה את חייה במאבק נגד מגיפת הקורונה בישראל, בעת מילוי תפקידה. אנו מרכינים את ראשונו בכאב גדול ובהערכה רבה על פועלה ועשייתה למען המטופלים בישראל. יהי זכרה ברוך".

נושאים קשורים:  סוזי לוי,  בית החולים שיבא,  נגיף הקורונה,  צוות רפואי,  אחים ואחיות,  קורונה
תגובות
27.04.2020, 10:15

יהי זכרה ברוך.

27.04.2020, 13:29

ברוך דיין האמת
אכן אחות מסורה ומקצועית ביותר

27.04.2020, 18:19

כואב הלב והאשליה שאנשים בריאים מחלתם תהיה קלה היא בעצם משהו נעלם ולא ידוע. לפי המתפרסם בכלי התקשורת אנו חווים במחלה שאינה ניתנת לחיזוי. אל הכאב על האחות שלא הססה לבצע את אשר נדרש מצוות רפואי המטפל בחולים, מתלווה החשש מהתרחשויות של התמודדות ממושכת ומפחידה, ומונעת יכולת לחיים של חופש/ ושחרור. ומי יתן וכל החששות תתבדנה ונוכל לחיות בלי הנטל של המחלה ולא יפלו עוד קורבנות מהצוות המטפל, ושובנחזור לחיים רגילים.

27.04.2020, 18:28

לא היכרתי את סוזי, אך אני משערת שלמרות גילה, שהציב אותה בקבוצת סיכון, היא האמינה בחובה להירתם למאבק לאומי ושילמה בחייה. היא באמת אחות ששמה את טובת האחר לפני טובתה, שנתנה דוגמא אישית של מסירות ומקצועיות, שלא ידעה לשמור על עצמה וגם המערכת לא שמרה עליה. מרקינה את ראשי ושולחת את תנחומיי הכנים למשפחה.

27.04.2020, 19:18

חבל על דאבדין ולא משתכחין

27.04.2020, 22:48

יהי זיכרה של סוזי ברוך ולמשפחתה שלא תדעו עוד צער