קורונה בישראל

מאות ילדים מבני ברק ישתתפו במחקר שעשוי לאפשר חזרה לבתי הספר‎

לקראת ההחלטה על חזרה ללימודים במוסדות החינוך, חוקרים במכון גרטנר ב"שיבא" בודקים את סוגיית ההדבקה בנגיף הקורונה בקרב ילדים

ילדים תושבי בני ברק. אילוסטרציה

לפי נתוני משרד הבריאות, 941 מבין למעלה מ-15 אלף חולי קורונה בישראל היו ילדים, רובם הגדול הציגו תסמינים קלים. לקראת ההחלטה על הפעלה מחדש של מערכת החינוך, הוטל על חוקרים במכון גרטנר ב"שיבא" לבדוק נושא זה גם מול דיווחים ממדינות שונות על ילדים שחלו במחלה, נחשפו קרוב לוודאי לנגיף ממבוגרים או הוריהם שהיו בסביבתם אך לא נדבקו וגם לא הפיצו את הנגיף כ"מפיצי-על" לסביבתם, בעיקר לילדים אחרים.

את סוגיית ההידבקות בנגיף של ילדים יבחן הצוות על יותר מ-800 ילדים, רובם ממשפחות ברוכות ילדים החיים בצפיפות כמו בבני ברק. יש כוונה להציג את ממצאי המחקר עד יום חמישי.

כשהחלה התפשטות המגיפה, רווחה ההנחה שילדים עשויים להיות מידבקים במיוחד ומפיצי הנגיף לסביבתם. אלא שלפחות שני מחקרים חדשים בהיקף מצומצם כל אחד, עליהם סיפר אמש פרופ' גבי ברבש בחדשות ערוץ 12, הציגו תמונת מצב שונה: במחקר שנעשה באוסטרליה ובדק את מצב ההדבקה בבתי הספר נבדקה סוגיה זאת ב-15 מוסדות חינוך שבהם היו בסך הכל 18 מורים ותלמידים חולים. 865 אנשים באו איתם במגע קרוב והיו עלולים להידבק אבל חקירה אפידמיולוגית העלתה שרק שניים נדבקו – תלמיד אחד ביסודי ותלמיד אחר בתיכון.

המחקר השני נוהל על ידי משרדי הבריאות בהולנד ובו נבדקו גילאי המדביקים מקרב החולים הראשונים במדינה זאת. התברר שעיקר המדביקים היו מבוגרים יחסית, בגילאי 60-40, אולם לא תועדו אף מדביקים מתחת לגיל 18.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  חדשות,  מכון גרטנר,  בני ברק,  בתי ספר,  19-COVID,  קורונה בילדים
תגובות