קורונה בישראל

אושרה פתיחת מעבדת הבדיקות לקורונה באוניברסיטת תל אביב

המעבדה, בראשות פרופ' אריאל מוניץ מהמחלקה למיקרוביולוגיה ואימונולוגיה קלינית, צפויה לבצע עד כ-1,600 בדיקות ביום

עובדי המעבדה באוניברסיטת תל אביב. צילום: דוברות אונ' ת"א

משרד הבריאות אישר אתמול (א') את פתיחת מעבדת הקורונה באוניברסיטת תל אביב, הצפויה לבצע עד כ-1,600 בדיקות קורונה ביום.

במעבדה בראשות פרופ' אריאל מוניץ מהמחלקה למיקרוביולוגיה ואימונולוגיה קלינית כ-30 אנשי צוות מהפקולטות לרפואה ומדעי החיים, ביניהם חברי סגל אקדמי, עובדי מעבדה וסטודנטים לתארים מתקדמים.

ההחלטה על הקמת המעבדה התקבלה זמן קצר לאחר פרוץ משבר הקורונה, ובתוך זמן שיא של כ-80 שעות השלימו צוותי הבינוי והלוגיסטיקה את ההיערכות. בהמשך הושלם ההליך מול משרד הבריאות.

נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' אריאל פורת, אמר כי בכך מצטרפת האוניברסיטה למערך הבדיקות הלאומי. "מיד עם פרוץ משבר הקורונה התגייסה אוניברסיטת תל אביב בכל כוחותיה למשימה למיגור המגיפה. לצד פעילות אקדמית ענפה הכוללת מחקרים למציאת תרופות וחיסון כנגד הנגיף ופרסום ניירות עמדה במגוון תחומים רחב, החלטנו לחרוג מהמקובל בעולם האקדמי ולפתוח גם מעבדה תפעולית שאיננה רק לצורכי מחקר לבדיקות קורונה. אנו מעמידים אותה לטובת משרד הבריאות והחברה בישראל. במעבדה האנשים הטובים ביותר עם הציוד והטכנולוגיה החדשניים ביותר כשלכולנו מטרה אחת ברורה: הבסת הנגיף".

פרופ' מוניץ הוסיף: "מבחינתנו, זו שליחות לאומית. משבר הקורונה גורם לנזקים כלכליים וחברתיים קשים מנשוא ובעתות משבר מחובתנו כאוניברסיטה מובילה בישראל לרתום את כל היכולות המקצועיות והמדעיות שלנו כדי לסייע למדינה ולקהילה. יש לנו את כוח האדם המיומן ביותר למשימה וכן את התשתיות המתאימות להפעלת המעבדה בסדר גודל משמעותי. אין לי ספק ששיתוף הפעולה עם משרד הבריאות יסייע מאוד לקידום מערך הבדיקות הלאומי".

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  חדשות,  מעבדת בדיקות,  פרופ' אריאל מוניץ,  משרד הבריאות,  פרופ' אריאל פורת,  קורונה
תגובות