קורונה בישראל

בוטלה החובה לשהות במלוניות עם החזרה מחו"ל

המדינה השקיעה עד היום יותר מ-370 מיליון שקל בשיכון חולים ומבודדים במלונות ייעודיים | הנוסעים יידרשו להוכיח בנחיתתם בנתב"ג יכולת להיכנס לבידוד בבית מגורים או במקום אחר העומד לרשותם

חיילי פיקוד העורף בכניסה למלון פנורמה שהוסב לבידוד חולי קורונה. צילום: תומר נויברג/ פלאש 9

בוטלה החובה לשהות במלוניות עם החזרה מחו"ל, אבל בתנאי שהנוסעים יוכיחו בנחיתתם בנתב"ג כי יש ביכולתם להיכנס לבידוד בבית המגורים שלהם או במקום אחר העומד לרשותם. הקלה נוספת תאפשר למי שכבר שוהה בבידוד במלוניות מטעם המדינה, לעבור להשלמת תקופת הבידוד בבית מגורים או במקום אחר העומד לרשותו. לצד ההקלה נקבע שתלווה באכיפה מוגברת.

הממשלה אישרה אמש (א') את השינוי בתקנות הללו (תקנות שעת חירום) והמשטרה תסייע בפיקוח על הציות להוראות הבידוד. שבים מחו"ל שלא יוכלו לקיים בידוד ביתי יופנו לבידוד במלונות על חשבון המדינה.

עד כה שהו במלונות הבידוד 3,932 איש. נכון לאתמול שוהים בהם 1,750. המדינה השקיעה עד היום יותר מ-370 מיליון שקל בשיכון חולים ומבודדים במלונות ייעודיים. תקופת הבידוד נמשכה שבועיים. עתה נקבע כי החוזרים מחו"ל שיוכיחו יכולת לקיים בידוד ביתי באופן מלא ותקין -  דירה לבד, או יחידת דיור נפרדת לחלוטין מדיירים אחרים באותו בניין - יורשו לקיים את הבידוד באופן עצמאי.

האכיפה לקיום הבידוד הביתי תתוגבר כאמור והמשטרה תאכוף ותוודא את הביצוע כשהיא נעזרת גם בכ-250 מפקחי רשות האוכלוסין וההגירה במשרד הפנים. מי שיפר את חובת הבידוד או ייסע בתחבורה ציבורית - ייקנס ויידרש להשלים את הבידוד במלונית.

עוד נקבע כי לא תורשה עדיין נסיעה בתחבורה ציבורית, למעט במוניות מנתב"ג ובמהלך הנסיעה תהיה חובת שימוש במסיכה והנסיעה תהיה בחלון פתוח. פיקוד העורף יסייע בשינוע מבודדים הזקוקים לכך כדי שיוכלו להתפזר לבתיהם. מבודדים הנמצאים במלונות בים המלח, ליד הכנרת, ירושלים ועוד - יוכלו להגיע לנתב"ג, אם ירצו בכך.

מלונות הבידוד שונים ממלונות ההחלמה ובהם שוהים נכון לאתמול כ-2,400 איש. במלונות הבידוד אין לצאת מהחדרים, להסתובב במרחבי המלון ולפגוש שוהים אחרים, מחשש להדבקה בתוך המלון. מבחינת פיקוד העורף, מלונות הבידוד דורשים פיקוח קפדני יותר וטיפול מסובך יותר.

נושאים קשורים:  מלוניות,  בידוד,  נגיף הקורונה,  חולי קורונה,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
11.05.2020, 20:23

מה עם הצוות הרפואי, עדיין איסור יציאה? לכמה זמן חייבים בידוד אם אין תסמינים?