קורונה בישראל

סיבוך נדיר מקורונה שתועד רק בילדים התגלה לראשונה בבגיר ב"שיבא"

משרד הבריאות הפנה את תשומת רופאי בתי החולים לגלות ערנות למקרים של דלקת שריר הלב בילדים – ב"שיבא" מדווחים על חולה בן 26 עם פגיעה דומה שמצבו קשה

צוות רפואי ביחידת קורונה בישראל. צילום: יוסי אלוני/ פלאש 90

סיבוך נדיר מקורונה וככל הנראה ראשון המדווח בעולם באדם מבוגר: בבית החולים שיבא בתל השומר מאושפז זה כמה ימים בן 26 מבני ברק הסובל, בנוסף לקורונה, ממחלה רב מערכתית דלקתית המלווה בפגיעה בשריר הלב. כך דיווחה הבוקר (ד') מיטל יסעור בית אור ב"ישראל היום".

סיבוך נדיר זה תועד עד כה בילדים בארה"ב וגם בשלושה מקרים של ילדים שאובחנו עם קורונה בישראל, בת 11 ובן 16, שאושפזו ברמב"ם וצעיר יותר שאושפז ב"הדסה". משרד הבריאות הפנה את תשומת רופאי בתי החולים לגלות ערנות למקרים של דלקת שריר הלב בילדים. אלא שעתה מדובר במקרה שונה – סיבוך בבגיר שמצבו מוגדר קשה מאוד. הוא הונשם, עבר כמה החייאות ועתה מחובר ל-ECMO. אמו של החולה עובדת במוסד חינוכי והשבוע הוצאו ילדים מאותו מוסד לבידוד.

בדיווח נמסר כי הצעיר, שהגיע ל"שיבא" עם כאבי בטן חזקים וחום, מסר שלא היה במגע ידוע עם חולה קורונה מאומת. ההשערה הראשונית היתה שהוא סובל מדלקת בתוספתן, אך האבחנה נשללה לאחר מכן. הרופאים חשבו שמדובר בדלקת במעי. שתי בדיקות מטוש סיפקו תוצאות שליליות. כשחלה הידרדרות נוספת במצבו, הוא עבר ברונכוסקופיה שהראתה תוצאה חיובית "חלשה" לקורונה. אחר כך פיתח תסמינים בריאות והציג פגיעה קשה בלב ובכליות.

פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות ב"שיבא", מסרה ל"ישראל היום": "התמונה היתה של מחלה רב מערכתית דלקתית הקשורה לנגיף הקורונה המופיעה בילדים. אחרי שנתקבלה תוצאה חיובית חלשה לנגיף ובהמשך בדיקה סרולוגית שהראתה ערכים גבוהים – זה היה האות שהחולה אכן נדבק בקורונה. הוא קיבל טיפול בסטרואידים ובאימונו-גלובולינים ועדיין מוקדם לדעת מה תהיה הפרוגנוזה. בילדים אנחנו יודעים שכשהם מקבלים מוקדם את הטיפול הזה – הפרוגנוזה טובה".

עוד ציינה פרופ' רהב: "המקרה הזה חשוב כי ראינו כנראה את החולה הכי מבוגר עם הסיבוך הזה, מה שמעיד שהמחלה הזו עדיין מסתורית עבורנו ויש סיבוכים שלא יודעים עליהם או לא מקשרים אותם לקורונה".

נושאים קשורים:  שיבא,  קורונה,  סיבוכי קורונה,  פגיעה רב מערכתית,  פרופ' גליה רהב,  חדשות,  דלקת שריר הלב
תגובות
אנונימי/ת
14.05.2020, 17:46

בהדבקות בשפעת יש לעיתים מקרים ספורדיים של וירמיה הגורמת לדלקת אפיקרדיאלית