חדשות

גם ברגע האחרון בתפקידו: ליצמן הטיח ביקורת על מנכ"ל משרדו היוצא

שר הבריאות היוצא יעקב ליצמן חסך ממשה בר סימן טוב את ברכת הדרך ולא טרח גם בטקס חילופי השרים שנערך במשרד להודות למנכ"ל העוזב | "ייתכן שפעלנו חזק מדי", ציין ליצמן

שר הבריאות היוצא יעקב ליצמן ומנכ"ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן טוב. צילום: פלאש 90

שר הבריאות היוצא יעקב ליצמן לא טרח גם אתמול (ב') – בטקס חילופי השרים שנערך במשרד – להודות למנכ"ל שמסיים גם הוא את תפקידו, משה בר סימן טוב, וזאת כהמשך לביקורת שהטיח בו שלשום. הוא סופג על כך הבוקר (ג') ביקורת קשה בדיווחי התקשורת.

ב"הארץ" כתב על כך עמוס הראל: "רק אחרי שהתחזיות הקודרות על עשרות אלפי מתים ממגיפת הקורונה התבדו, נזכר ליצמן להתנער ממנכ"ל משרדו... הוא לא ניצל את השבעת הממשלה החדשה לסיכומים, לא לחשבון נפש, אלא להתחשבנות, לתקיעת סכין משוננת בגבו של מנכ"ל משרדו לשעבר". בהמשך ציין כותב המאמר כי ליצמן מפריז בדיעבד בעוצמת ההתנגדות שהביע באחת מישיבות הממשלה בסוף מארס וכאשר פרטי אותו דיון הגיעו לידיעת העיתונאים, הכחישה אותם לשכתו מכל וכל. "ההתנערות הפומבית המאוחרת של השר היוצא מהמנכ"ל נהפכת למכוערת עוד יותר על רקע תפקודו הכולל, הכושל, של ליצמן במשבר".

במאמרה של אריאלה רינגל-הופמן ב"ידיעות אחרונות" נאמר: "שר הבריאות היוצא יעקב ליצמן, שכל מה שייאמר כאן על האופן הלקוי שבו ניהל את משרדו יהיה בחזקת אנדרסטיימנט, כנראה חזר לגמרי לאיתנו... ומה הוא עשה עם שובו לחיינו: הוא בחר להשתלח במנכ"ל משרדו הפורש על תפקודו. נכון, למרות הביקורת, בר סימן טוב ללא ספק חילץ אותו (את השר) והציל מקריסה מוחלטת את המשרד ואותנו". ליצמן ביצע מופע "שובר שיאי כיעור גם בפוליטיקה שלנו", ציינה עוד מחברת המאמר. "לא ברכות ואיחולים לדרכו החדשה של ברסי אלא הפגנת שרירים מטורללת".

גם בטקס חילופי השרים, כשהשר הנכנס, יואל (יולי) אדלשטיין לצידו, חזר ליצמן והפעם במרומז על הביקורת שלו בטיפול בקורונה ומבלי להזכיר את שמו של המנכ"ל, בעודו מסתתר מאחורי הניסוח "ייתכן שפעלנו יותר מדי חזק". בר סימן טוב בפנים קפואות הודה לשר היוצא "על האמון שנתת בי ועל הגיבוי לאורך כל הדרך".

נושאים קשורים:  יעקב ליצמן,  משרד הבריאות,  קורונה,  חדשות,  מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב
תגובות
אנונימי/ת
19.05.2020, 11:08

מתי היו פניו של בר סימן טוב בלתי קפואות?

אנונימי/ת
19.05.2020, 11:16

יפה שכעת כל תוקפיו של ברסימנטוב - מאתמול - מתייצבים לצידו, כאשר מנגד האויב המשותף - הדוס.
(אני כמובן חושב שדברי ליצמן היו שטויות על גבול הדמנציה, אבל לא זה מה שמטריד את עמוס הראל ויתר החבורה)

אנונימי/ת
19.05.2020, 12:30

חבל שליצמן השר הכושל שהגיע מעולם החושך מתנער מכשליו כשר ומטיח האשמות קשות ובלתי מוצדקות במנכ"ל משרדו , איש נאור עם ראש פתוח אשר טיפל במשבר באורח מעורר השתאות (כפי שגם ליצמן עצמו אמר אך לא מזמן). מצאת אשם כדי להתנער מאחריותך, תתביש!

אנונימי/ת
19.05.2020, 17:43

'איש נאור עם ראש פתוח'
אתה יכול לומר בקיצור - חילוני.
למה המריחה?

אנונימי/ת
20.05.2020, 20:35

משרד הבריאות פעל כראוי עד כה והצליח יפה מאוד במיגור המגיפה. הביקורת כאילו פעלו חזק מדי אינה במקומה....אף אחד לא יכול לדעת מה היה קורה אם....חכמה גדולה....

אנונימי/ת
20.05.2020, 20:45

ליצמן, שר הבריאות האחראי למחדלי המערכת הבריאותית זה שנים רבות, חושש מוועדת חקירה על התנהלות משרדו במשבר הקורונה, ולכן מטיל את האחריות על המנכ״ל המסור של משרדו. במהלך הקורונה ליצמן נעלם מן התקשורת. פחדן עלוב. מגן על פדופילים.

אנונימי/ת
20.05.2020, 20:46

במדינה מתוקנת שר היה מקבל בעיטה בעכוזו הימני עם פרוץ המשבר בגלל חוסר באמצעי מיגון.
במדינה מתוקנת שר היה מקבל בעיטה בעכוזו השמאלי אם הפר בגלוי את ההוראות עליהן חתם בעצמו.
במדינה מתוקנת שר היה מושלך מכל המדרגות אם היה מעביר ביקורת ולו מרומזת על ראש ממשלתו.
כיוון שמדינתנו מנוהלת בצורה מושלמת קודם ליצמן לתפקיד שר השיכון.
ביבי אולי הרכיב ממשלות כולל הנוכחית, אך ליצמן הוא ראש הממשלה האמיתי. אין מי שיקרא לו לסדר ונכנעים לכל גחמותיו.

אנונימי/ת
21.05.2020, 07:40

זאת ועוד, במדינה מתוקנת אדם חשוך כזה לא היה שר

אנונימי/ת
20.05.2020, 21:07

אם הייתם לוקחים את הסנדלר, הנגר, השרברב, הזגג והנהג ומציבים אותם במקום ראש הממשלה, שר הבריאות, שר החינוך, שר הבטחון ושר התחבורה לא הייתם מקבלים תפקוד פחות טוב ממי שממלא את התפקידים אז וגם כיום בממשלה החדשה, אז מדוע אתם יורדים על הגורנישט החסיד

אנונימי/ת
20.05.2020, 22:58

שבדיה, ארה"ב, שוויץ, איטליה, בריטניה, בלגיה, צרפת, ספרד, ועוד ועוד. כמה דוגמאות צריך להראות כדי להבין שבמבחן התוצאה בר סימן טוב היה האדם הטוב והמתאים ביותר במקום הקשה ביותר. אני מצדיע לו ומאחל לו המון הצלחה. עם אדם כזה הייתי יוצא למלחמה.

אנונימי/ת
21.05.2020, 13:10

בר סימנטוב סומן כשעיר לעזאזל... לא בדיוק ראינו שלליצמן היה מה להציע, וזה בלשון המעטה כפולה ומכופלת. היות והסחטנות הדתית היא שמכתיבה את התנהלות המדינה הזו, יצא שליצמן קיבל בעיטה כלפי מעלה, כדי שיוכל להרוס תחום נוסף . הנבזות של לא להגיד אפילו בהצלחה להמשך הדרך, נראה שמתאימה לפרימיטיבי הזה. פשוט איש דוחה.

אנונימי/ת
21.05.2020, 14:28

בוויכוח הענייני ברור שהצדק עם ברסי, והשטויות עם ליצמן.
אבל הנבזות שייכת כולה לבר סימן טוב.
כאשר פקיד סוגר עניינים עם ראש הממשלה, מעל ראשו של השר שרומם וגידל אותו והביא אותו למשרתו נגד כל המערכת - זו נבזות וכפיות טובה ממדרגה ראשונה.
איש דוחה (וגם אתה חשבת כך עד הרגע בו הסתכסך עם הדוס).
תגובתו הקפואה של ליצמן, מתבקשת בנסיבות.

24.05.2020, 20:54

אי אפשר להאשים אותי שאני מאוהדיו של מנכ״ל משרד הבריאות. יאמר לזכותו שהאיש היה עקבי, אמיץ, נאמן לדרכו ולא הטיח האשמות בזולתו.
לעומת זאת, השר הממונה עליו שהיה חסר כשרון בעליל, אדם צר-חשיבה, לא אמין, נפוטיסט ושותף לעבירות מתגלה בסוף דרכו כאדם פחדן, חסר אחריות שבמקום לגלות מנהיגות ברגע הנכון מעדיף להטיל את רפשו על המנכ״ל שלו.
פלא שכל נראית מערכת הבריאות?