קורונה בישראל

שרי האוצר והבריאות הכריזו על תוספת תקנים של 400 רופאים

תקני הרופאים יינתנו בשתי פעימות לצד תוספת של 700 עובדי מינהל ומשק שיוקצו למחלקות הקורונה | יו"ר איגוד הפנימאים: "כל תקני הרופאים צריכים להגיע למחלקות הפנימיות המתמודדות עם המגיפה"

שר הבריאות יולי אדלשטיין. "מערכת ששיוועה לתקציבים ולתקנים זוכה עתה לחמצן". צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

בנוסף לסיכומים שהושגו אתמול עם האחיות הודיעו אמש (ב') שר האוצר ישראל כ״ץ ושר הבריאות יולי אדלשטיין כי סיכמו גם על תוספת של 400 רופאים למערכת הבריאות. הכוונה לרופאים שאינם עובדים כיום. התוספת תתבצע בשתי פעימות: הראשונה באופן מיידי - ותכלול 250 רופאים. בנוסף סיכמו השרים על תוספת של 700 עובדי מנהל ומשק ומקצועות הבריאות, אשר יוקצו למחלקות הקורונה.

בהודעה שפרסמו השרים נאמר כי מדובר בתגבור כוח אדם "השקול לתוספת של שמונה שנים וזאת על מנת לאפשר היערכות מיטבית של מערכת הבריאות עם אתגרי הקורונה והחורף הקרוב".

כן סוכם על תוספת של מיליארדי שקלים לטיפול בקורונה שתאפשר היערכות של משרד הבריאות לקצב בדיקות הקורונה כפי שדרש שר הבריאות - עד 60,000 ביום, בחורף. במסגרת סכום זה יוקצו משאבים לרכש חיסוני שפעת והשקעה בתשתיות טכנולוגיות, כולל דיגיטציה לשירותי הרפואה עבור קופות החולים כדי שישכללו את הרפואה מרחוק ויקטינו את הסיכון לחולים.

שר הבריאות אדלשטיין אמר לאחר הסיכום: "מערכת הבריאות הורעבה במשך שנות דור. יחד עם חברי שר האוצר פעלנו לתיקון מהיר של בעיות העומק שנוצרו במערכת ותגבור משמעותי של הטיפול בקורונה. קבענו שהבריאות היא מעל הכל. אני שמח שהצלחנו להגיע במהירות לתוצאה הראויה והטובה ביותר, האפשרית. מערכת ששיוועה לתקציבים ולתקנים זוכה עתה לחמצן שכה זקוקה לו. מערכת שהוזנחה זוכה לתשומת הלב שמגיעה לה".

עוד אמר אדלשטיין: "זה לא הסוף - זו התחלה טובה לחיזוק מערכת הרפואה בישראל, המערכת עם האנשים הכי טובים בעולם, שמקבלת הכרה למקום המגיע לה בסדר העדיפויות הלאומי. זו בשורה לאזרחים, לרופאות ולרופאים וכמובן לאחים ולאחיות. סוף להזנחה ופתיחת דף חדש של השקעה שתצעיד את מערכת הבריאות קדימה״.

שר האוצר ישראל כ״ץ מסר: ״אנחנו במצב חירום בריאותי ולכן פעלתי בצורה מהירה כדי להביא לפתרון מהיר ולאפשר למשרד הבריאות להתמודד עם האתגרים הרבים איתם  בתקופה זו. אין רופא/ה פנוי/ה ולא תהיה אחות זמינה שלא יוכלו לעבוד בתקופה הזו בגלל תקציב. פתרון זה יביא לעבודה יעילה יותר ויסייע לצוותים הרפואיים ולאזרחי המדינה״.

פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד לרפואה פנימית, בירך על ההכרזה בדבר תוספת תקנים למערכת ואמר: "כל 400 תקני הרופאים צריכים להגיע ישירות ל-111 המחלקות הפנימיות המתמודדות עתה עם מגיפת הקורונה. אני קורא  בזה לשר הבריאות לנהל מהמשרד את חלוקת התקנים ולהקפיד על כך שלא ייעלמו, כרגיל, במחלקות שאינן קשורות להתמודדות עם מגיפת הקורונה.

"אני קורא אישית לשר להקפיד בפעם הזו של תוספת התקנים לעשיית צדק ולמנוע את קריסת המחלקות הפנימיות. המשרד ייתן בכך גם מענה  לדו"ח לשיקום הרפואה הפנימית, דו"ח ועדת טור כספא מאשתקד שקבע שחסרים במחלקות כ-500 רופאים - מהם כשלושה רבעים מתמחים ורבע מומחים. במחלקות הפנימיות מגויסים לטפל בחולי הקורונה ובחורף נטפל גם בחולי השפעת ובתחלואות האחרות - רק אנחנו המחלקות שבחזית".

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, בירך גם הוא על החלטת השרים ואמר: "תכנית חיזוק מערך הרפואה שהוצעה על ידי ההסתדרות הרפואית התקבלה. תוספת של 400 תקנים לרופאים ורופאות היא כמו אוויר לנשימה ובשורה אמיתית לאזרחי ישראל בעת הזו. מערכת הבריאות היתה זקוקה לתקנים עוד הרבה לפני הקורונה. יש לברך על כך שהשרים נענו לדרישותינו החוזרות ונשנות בחודשים האחרונים. זו בשורה חשובה לצוותי הרפואה ובעיקר לאזרחי ישראל".

נושאים קשורים:  תוספת תקנים,  רופאים,  כוח אדם,  קורונה,  פרופ' ציון חגי,  יולי אדלשטיין,  משרד האוצר,  ישראל כ"ץ,  משרד הבריאות,  פרופ' אבישי אליס,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
21.07.2020, 21:06

כולי תקווה שנדע לצאת ולהתאמץ עבור האחיות כשם שאלו שבתו והביאו לנו להשגים.

אנונימי/ת
22.07.2020, 22:24

כשהאחיות יביעו שמינית סולידריות עמנו-נדבר
הם במקום השני בין אויבינו אחרי האוצר-פקח עיניך!!!!!

אנונימי/ת
22.07.2020, 20:29

בהיעדר אישור של חוק התקציב הרי שהתקנים זמניים ויילקחו כשזה יהיה נוח למי שיהיה נוח...

אנונימי/ת
22.07.2020, 22:23

שבענו הבטחות-הקודמת היתה של 1000 תקנים-ופחות מ 200 מומשו

23.07.2020, 08:34

אין הרבה משמעות לתוספת תקנים למחלקות הקורונה
ממילא הלחץ המיידי לטפל בחולים יוביל לתוספת זו, עם התערבות ההסתדרות הרפואית או בלעדיה.
מערכת הרפואה זקוקה לרפורמות ושינויים ארוכי טווח, גם מעבר לתקופת הקורונה ורק שינויים כאלו עשויים לשפר את תפקודה
לכן, זה המקום וזה הזמן להתעקש על תוספות תקנים קבועות שייכנסו לבסיס התקציב
אחרת, בעוד שנה , כל המאבק יתחדש מול המערך הפוליטי הנוכחי ( אם יש כזה...) או מערך אחר.
ללא הקורונה המאבק יהיה קשה בהרבה
וכן, צודק מי שאומר שהחיזוק העיקרי צריך לקרות במחלקות הפנימיות.