קורונה בישראל

האוצר הסכים שלא לנכות משכר הצוותים הרפואיים על השהות בבידוד

לאחר שעובדי מערכת הבריאות מחו על חישוב ימי הבידוד כימי מחלה רגילים ומשכורתם קוצצה, הודיעו באוצר כי ימי הבידוד של רופאים, אחיות ועובדי מערכת הבריאות לא ינוכו משכרם

צוות רפואי בבית חולים. צילום: נתי שוחט/ פלאש 90

שר האוצר ישראל כץ וח"כ אופיר כץ, מרכז הקואליציה בוועדת הכספים של הכנסת, סיכמו בסוף השבוע על מתווה לפיו לא ינוכו משכרם של עובדי מערכת הבריאות – רופאים, אחיות ואחרים – ימי הבידוד שלהם או ימי המחלה בקורונה אם נדבקו עקב טיפול בחולה מאומת. המתווה גובש עם הממונה על השכר באוצר, דיווחה מיטל יסעור בית-אור ב"ישראל היום".

מאז שפרצה המגיפה, התלוננו צוותי הרפואה שהוכנסו לבידוד כי שכרם צומצם משמעותית. נציגיהם מחו בפני משרד האוצר שמשכורתם נחתכה, לטענתם, בכ-60% בשל הצורך להיכנס לבידוד.

בדיון שהתקיים באפריל בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת, אמר יו"ר ארגון רופאי המדינה (אר"מ) ד"ר זאב פלדמן, כי צוותי הרפואה הנחשפים לחולי קורונה נמצאים בסיכון ולבסוף "הם אלה שמשלמים את המחיר. הצוותים מתמודדים יום ולילה בחזית המלחמה בנגיף הקורונה כשהם מסכנים את עצמם ואת בני משפחותיהם. אבל שם, בבידוד, אליו נכנסו לאחר שהיו בחזית וטיפלו בחולי קורונה ונחשפו לנגיף, הם מרגישים לבד: משכורתם נחתכת לעתים ביותר מ-60% תוך שמבקשים מהם לממן את היציאה לבידוד באמצעות ימי המחלה – ולהשלים עם אובדן ההכנסה".

נושאים קשורים:  צוותים רפואיים,  משרד האוצר,  ימי מחלה,  בידוד,  קורונה,  חדשות,  שכר רופאים
תגובות