קורונה בישראל

חדר מיון לחולים חשודים לקורונה ומתחם ייעודי ליולדות מאומתות ב"איכילוב"

אגף המיון הנפרד יאפשר הפרדה טובה יותר של חולים סימפטומטים וסביבה בטוחה יותר לחולים הפונים מסיבות אחרות לחדר המיון במרכז הרפואי בתל אביב

חדר מיון קדמי לחולים חשודים לקורונה ב"איכילוב". צילום: דוברות בית החולים

חולים סימפטומטים שחוששים כי נדבקו בנגיף הקורונה יוכלו מעתה לקבל שירות מהיר באגף החדש שנפתח בקדמת חדר המיון הראשי במרכז הרפואי תל אביב-איכילוב. החולים ייבדקו על ידי צוות רפואי ותתבצע בדיקת מטוש מלוע ונחיריים.

״האגף הנפרד יאפשר הפרדה טובה יותר של חולים החשודים שנדבקו בקורונה, וסביבה בטוחה יותר לחולים הפונים לחדר המיון מסיבות אחרות״, הדגיש ד״ר משה שריסט, מנהל המחלקה לרפואה דחופה.

במקביל, בשבוע שעבר נפתח ב"איכילוב" מתחם קורונה ייעודי ליולדות ולתינוקות שלהן בתוך המחלקה לחולי קורונה קלים. במתחם יעניקו טיפול, מלבד אנשי צוות ייעודים לטיפול בנגיף הקורונה, גם אנשי צוות רפואיים וסיעודיים ממחלקת יולדות והתינוקיה.

לדברי פרופ׳ יריב יוגב, מנהל בית החולים ליס ליולדות, אמר: ״כידוע, אירוע הקורונה הוא מתגלגל ובית החולים לומד ומשתפר תוך כדי תנועה ובהתאם לאירועים. מתחילת התפרצות הקורונה בישראל היו בסה״כ כשלוש לידות של יולדות חיוביות לקורונה. כעת, בשל העלייה בתחלואה, אנו פותחים מתחם ייעודי בתוך מחלקת הקורונה ליולדות מאומתות, שם הן יוכלו לשהות עם תינוקן במסגרת ׳אפס הפרדה׳ לאורך כל תקופת האשפוז לאחר הלידה ועם מעטפת רפואית נרחבת שכוללת: רופא ילודים, אחות ילודים, רופא מיילדותי ואחות מחלקת יולדות. דרך זו של סיקור כל יולדת עם הגעתה למיון, אנו כיום יודעים לאתר ומיד לבודד את היולדות המאומתות ובכך לאפשר את מסגרת האשפוז המיילדותי הבטוחה ביותר כיום עבור כלל היולדות״.

נושאים קשורים:  איכילוב,  מיון,  קורונה,  יולדות,  בית החולים ליס,  ד״ר משה שריסט,  פרופ׳ יריב יוגב,  חדשות
תגובות