קורונה בישראל

הר"י מאיימת להכריז על סכסוך עבודה בשל ניכוי ימי הבידוד משכר הרופאים

הרופאים זועמים: למרות הצהרות האוצר שלא לנכות את ימי הבידוד מימי המחלה של אנשי צוות רפואי ששהו בבידוד, המציאות בפועל לא השתנתה | האוצר: "אנחנו בשלבים מתקדמים במשא ומתן"

יחידה למיון חשודים כחולי קורונה. צילום: שאטרסטוק

למרות ששר האוצר הצהיר ואפילו הנחה, כך מסרה לשכתו, שלא לנכות את ימי הבידוד או המחלה של כלל הצוותים הרפואיים ששהו בבידוד או חלו בקורונה עקב טיפול בחולה קורונה מאומת, ההסכם עם הרופאים בנושא הזה טרם נחתם וימי המחלה עדיין מנוכים משכר הרופאים. הבוקר (ד'), דיווח אדיר ינקו ב-ynet, מאיימת ההסתדרות הרפואית להכריז על סכסוך עבודה עקב כך. בתגובה מסר האוצר: "אנחנו בשלבים מתקדמים במו"מ על כך".

בדיווח נמסר כי הר"י מאשימה את פקידות האוצר בסחבת: "למרות ההצהרות, המציאות בפועל לא השתנתה. כאשר אנשי צוות רפואי נכנסים לבידוד גם אם לא חלו בעצמם, ימי הבידוד מנוכים מימי המחלה שלהם".

פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות ב"שיבא", שבעצמה נכנסה לבידוד, צוטטה בדיווח: "אנחנו מסכנים את החיים שלנו ולאחר מכן המשכורת נפגעת?! לא רק שלא מקבלים על כך פיצוי גם מורידים מהשכר – זו פשוט שערוריה! סטירת לחי".

רופא נוסף מ"שיבא", הפנימאי ד"ר רמי גלעד, סיפר עם פרוץ הקורונה נכנס לבידוד בעקבות חשיפה לעובדת אחרת שנדבקה. הימים האלה ירדו מימי המחלה שלו ומהמשכורת. כשחזר לעבודה, טיפל בחולה עם בעיה נשימתית שהתברר שחלתה בקורונה. למרות המיגון המתאים, הוחלט שעליו להיכנס לבידוד, ובית החולים החליט שינוכו לו ימי מחלה על חשבון השנה הבאה.

ד"ר יותם אלימלך, מתמחה בפנימית ב"בני ציון", הגדיר את ימי הבידוד כ"תאונת עבודה. האמפתיה לרופאים עתה מתפוגגת. הממשלה שוכחת. תנאי העבודה שלנו נשארו קשים. המשכנו לטפל באהבה גם אחרי שהסתיימו מחיאות הכפיים. עכשיו אנחנו מצפים שידאגו לנו".

נושאים קשורים:  הר"י,  בידוד,  שכר רופאים,  ימי מחלה,  משרד האוצר,  פרופ' גליה רהב,  ד"ר יותם אלימלך,  קורונה,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
05.08.2020, 19:37

האוצר כנראה מתכנן לערב את הסוגיה במשא ומתן על הסכמי השכר כקלף מיקוח.

אנונימי/ת
05.08.2020, 19:52

הגיע הזמן. לא סופרים אתכם בכלל, ואתם ממשיכים לעשות את עבודתכם כעבדים נאמנים, הגיע הזמן שתדאגו גם לעצמכם! זו ממש שערוריה.

אנונימי/ת
05.08.2020, 20:01

למה הר"י לא תומך גם במתמחים? זה אחד הארגונים הכי עשירים במדינה, מדוע לא תומך במאבק במתמחים ? למה הם צריכים גיוס המונים?

05.08.2020, 23:36

ואיפה הן אותן כתבות גבורה שהופיעו פה ממש לפני 3-4 חןדשם על יכולתם הפלאית של רופאים ובראשם הפנימאים להימתח עוד ועוד עד לקצה לטובת העם היושב בציון. לא יהיו עוד מטסי ראווה, לא תישמע עוד שירת המרפסות. איש לאהליך ישראל.

מסכים. ינסו לטרפד את הסכמי השכר...

אנונימי/ת
06.08.2020, 10:25

אבוי למי שסומך על ההסתדרות הרפואית
הדרך היחידה היא תביעה לבית המשפט

אולי תכניסו לפרויקט גם את רופאים עצמיים שבכלל הפסידו המון כסף בתקופת קורונה אפילו בלי בידוד? אף אחד לא שילם לנו את ההפסדים הענקים, על זה חשבתם? או שהסתדרות הרופאים דואג רק לשכירים? דרך אגב אנו גם ממנים אתכם לא פחות משכירים ולא נהנים משום תנאים סוציאליים.

אנונימי/ת
06.08.2020, 13:09

אני רופא עצמאי.לפני שנים הבנתי שלהר"י לא איכפת ממיגזר העצמאיים והפסקתי לשלם דמי חבר .המציאות הוכיחה לי שצדקתי לחלוטין.

אנונימי/ת
07.08.2020, 19:54

אמת !

אנונימי/ת
08.08.2020, 12:10

הסתדרות משמשת כוועד עובדים שמייצג את העובד מול המעסיק. באופן טבעי זה רלוונטי לגבי שכירים, בדיוק כמו שהסכמים קיבוציים רלוונטים לשכירים. הרי רופא עצמאי יכול להיות מועסק לפי חוזה אישי, ושני רופאים עצמאיים באותו תחום יכולים לקבל גם משכורת שונה בהתאם לחוזה שסגרו.
אתם מוזמנים להצטרף ללהב.
אני לא מכיר אף רופא עצמאי שמשלם דמי חברות להסתדרות הרפואית.

אנונימי/ת
06.08.2020, 12:19

איך המושחתים בכנסת יכולים לעלות את משכורת שלהם ללא הגבלות אם לא מכניסים את הידיים בכיס של עובדים מסורים דוגמה הרופאים?

הר"י לא צריכה לאיים. בהר"י צריך לפעול. לא סיכסוך עבודה או הסברים ודיונים
צריך להשבית את מערכת הבריאות עד אשר ישלמו לרופאים שנדבקים או נשלחים לסגר את הימים כימי עבודה מלאים. אנו מסכנים את בריאותנו וחייהו ,אנו מסכנים את המשפחות שלנו ועוד משלמים משכרנו. לא עוד
יש לפעול מיד על השבתה של מערכת הבריאות. יקחו אותנו לביה"ד - אז נזכיר לכולם איך הגיב שר הבריאות הנוכחי, כאשר בג"ץ קבע בניגוד לעמדתו.
כול האמור לעיל נכון גם לכול שאר עובדי מערכת הבריאות.

אנונימי/ת
07.08.2020, 22:44

בתור יושב ראש הסתדרות הרופאים לשעבר מצופה ממך לדעת שלא ניתן לבצע השבתה מבלי שאתה מכריז על סכסוך עבודה וחלפו שבועיים. אלה החוקים. אף אחד לא יקח אותך לבית הדין. בית הדין לעבודה יוציא צו מניעה במיידי גם בלי לשמוע את הצד שלך.