• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 בישראל

הערכה: פרויקטור הקורונה הנכנס פרופ' אש יתמוך בסגר שלישי

ראש "מגן ישראל" החדש יחל בתפקידו מחר אך עד עתה לא הציג את משנתו המקצועית להתמודדות עם תחלואת הקורונה

פרופ' נחמן אש. צילום: דפנה גאזט

מחר (ו') אמור פרופ' נחמן אש להתחיל בתפקידו כממונה על הקורונה במקום פרופ' רוני גמזו, המסיים את הקדנציה שלו וחוזר לנהל את בית החולים איכילוב בתל אביב. בימים הקרובים יציג אש את תפיסתו המקצועית לשם התמודדות עם התחלואה. "מקורבים" לו, לפי דיווח הבוקר, מעריכים שהוא נוטה להמליץ על סגר שלישי.

אמש נמסר מלשכתו של פרופ' אש: "ממונה הקורונה הנכנס מקבל היום את התפקיד לאחר תקופת חפיפה עם קודמו. מדינת ישראל, כמו העולם כולו, מתמודדת עם אתגר גדול - לחיות עם הקורונה תוך כדי הפחתת ההדבקה במחלה. ממונה הקורונה הנכנס יציג בימים הקרובים את תפיסתו המקצועית ביחס להתמודדות זו. כל אמירה אחרת כרגע איננה מבוססת".

תגובה זאת נמסרה בעקבות דיווח של מיטל יסעור בית-אור ב"ישראל היום", לפיו גישתו של פרופ' אש לנושא המאבק במגיפה וסגנון עבודתו "שונים בתכלית מאלה של קודמו".

לפי הדיווח, המבוסס על "גורם מקורב לפרופ' אש", האחרון מאמין שאין מנוס מסגר שלישי ובקרוב הוא יציג את עמדתו המקצועית. את המאבק מול השרים וההיבט הפוליטי ישאיר לשר הבריאות יולי אדלשטיין. עוד נמסר בדיווח כי פרופ' אש הוא "שמרן במובן הזה, שמאמין בסגר כפתרון וכי החיסון, כאשר יגיע, וקטיעת שרשראות הדבקה לא יספיקו כדי להוריד את התחלואה".

גורמים ששוחחו עם פרופ' אש ציינו שהוא משתדל לשמוע כמה שיותר דעות. אחד מיועציו הוא פרופ' גבי ברבש, שוויתר על תפקיד הפרויקטור לפני כמה חודשים ובמקומו מונה פרופ' גמזו.

עוד דווח כי "בכיר אחר במערכת הבריאות, שמכיר את פרופ' אש שנים ארוכות, ציין: הוא איש עבודה רציני וחרוץ. יש לו מנהיגות שקטה. לא נראה אותו רץ כמו גמזו מאולפן לאולפן".

פרופ' שוקי שמר, יו"ר "אסותא" וחבר בקבינט המומחים המייעץ לפרויקטור, צוטט בדיווח"פרופ' אש הוא איש מקצוע עם יושרה שהוכיח את עצמו בתפקידים קודמים. הוא יידע להתנהל מול בכירים ויצטרך למצב את עצמו. הוא הביא בחשבון את כל הסיכונים, לכאורה גם האישיים". בכיר אחר אמר: "התרשמתי שהוא יודע לאן הוא נכנס. אני מקווה שלא ישימו לו יותר מדי רגליים".

אמש דווח בחדשות ערוץ 12 שפרופ' אש ינסה לפעול בגישה אחרת מקודמו בדיאלוג עם החברה החרדית.

נושאים קשורים:  פרופ' נחמן אש,  פרויקטור הקורונה,  19-COVID,  פרופ' שוקי שמר,  פרופ' גבי ברבש,  פרופ' רוני גמזו,  סגר,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
12.11.2020, 12:25

סגר שלישי זה לא שאלה של איך, אלא שאלה של מתי. רצוי לעשות את זה בתזמון הנכון: מתחילת חנוכה ועד אחרי סילבסטר.

אנונימי/ת
14.11.2020, 13:00

אני מבינה שנגיף הקורונה מתחשב בחגים..

אנונימי/ת
14.11.2020, 16:38

עושה רושם דווקא שאת לא מבינה אז אני אסביר.
נגיף הקורונה (כמו נגיפים אחרים באותו סוג) מתפשטים יותר בקלות בהתקהלויות המתרחשות באירועים כגון חגים ומסיבות.
מעבר לכך, שמבחינת המשק יותר נוח לעשות סגר כשאין לימודים ופחות ימי עבודה.

אנונימי/ת
13.11.2020, 09:22

איפה בדיוק החידוש וסגנון העבודה השונה בלתמוך בסגר שלישי. להיות היסטריים זה לא בדיוק מחדש. מתי יגיע בעל החשיבה היצירתית האמיתי שיצליח לעמוד איתן מול הפוליטיקאים חסרי המקצועיות והחרדתיים למיניהם שמטיפים מכל העבר. בסה"כ מגיע עוד פרוייקטור אחד מני רבים שחושבים כולם פשוט א ו ת ו ד ב ר

אנונימי/ת
13.11.2020, 11:26

אין כאן חידוש ואין נוסחאות קסם.
יש בגדול שתי אפשרויות:
- להקל עד רמה של R = 1 ואז לעצור את ההקלות ולהשאר באותו מצב עד שיש חיסון.
- לפתוח יותר , מה שאומר שוב עליה בתחלואה עד לרמה שמטילים סגר חוזר, וכשהתחלואה יורדת שוב פותחים וחוזר חלילה עד שיש חיסון.
ההחלטה באיזה מדיניות לנקוט היא לא של פרויקטור הקורונה אלא של הממשלה.

13.11.2020, 09:27

האם מישהו שאל מה מחיר הסגרים בתחום בריאות הנפש? האם נתנו אינדקציה כלשהי או דיברו על מקרי התאבדות ונסיונות התאבדות, סגר נוסף לא יועיל ...זו דחייה שך הקץ, במקום לעבוד על אכיפה מוגברת ולמנוע התקהלויות... מה עם חיי הגיל השלישי? פשוט התנהלות חסרת אחריות ומשולחת רסן...

13.11.2020, 11:28

נראה קצת חיוור, אולי רצו מישהו שיעשה רצון אדוניו?

אנונימי/ת
13.11.2020, 11:40

בדיוק

אנונימי/ת
13.11.2020, 11:40

ברור שיבחרו לתפקיד יס- מן, שיתמוך בעוצר לילי נגד הפגנות ובסגר נגד משפטים..

אנונימי/ת
13.11.2020, 12:32

אכן פרופ' אש אדם בעל כישורים מוכחים בעל יושר ויושרה ושלא כקודמו גמזו לא ירוץ מאולפן לאולפן ולא ינסה ללא הרף לסדר לעצמו מינוי פוליטי
מה גם שיש לזכור את התבטאותו של גמזו שההחלטה על הסגר השני כשהיו כבר אלפי נדבקים "מגעילה אותו והוא צריך לקבל כדורים נגד בחילה". הסגר הוכיח את עצמו ובלעדיו היו אלפים רבים של נדבקים, חולים קשים ועלייה משמעותית במספר המתים.
צריך להקשיב לפרופ' ברבש