• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 בישראל

פרויקטור הקורונה מודאג: "קיים חשש מהאטה במבצע החיסונים"

פרופ' נחמן אש בראיון ל-ynet: "הסגר לא מספיק הדוק וכנראה יוארך" | "אם לא יהיה שטף בהגעת משלוחי החיסונים מחו"ל - מועד חיסון כלל האוכלוסיה עלול להתעכב"

פרופ' נחמן אש, פרויקטור הקורונה. "גם במקומות העבודה אפשר לצמצם יותר בפעילות". צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

במשרד הבריאות חוששים מפני האטה בקצב הגעת משלוחי החיסונים לישראל. הבוקר (ד') התייחס לכך פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש בראיון ל-ynet. "אם המשלוחים הבאים לא יגיעו מוקדם יותר", אמר פרופ' אש, "יש אפשרות להאטה במצב החיסונים וזה בהחלט מדאיג".

לפי דו"ח תמונת המצב שהפיץ הבוקר משרד הבריאות, אתמול חוסנו 151,986 ישראלים ועד כה כ-647 אלף - כולם במנה הראשונה של החיסון. בכך ישראל עדיין ראשונה בעולם עם שיעור של 5.68% מהאוכלוסיה שקיבלה את המנה הראשונה, ואחריה בחריין 3.29%, בריטניה 1.18% וארה"ב 0.64% - כאשר יש להביא בחשבון שכמעט בכל העולם קצב ההתחסנות עדיין איטי בגלל חגי ראש השנה האזרחית ואיטיות בהגעת משלוחי החיסונים מקווי הייצור.

פרופ' אש הביע גם דאגה מכך שהסגר שעליו הוכרז  "לא מספיק הדוק" ולפיכך נראה שיוארך לחודש. המלצה ברוח זו תוגש לשרי הממשלה. לדבריו, במצב הנוכחי נראה שהיעדים שנקבעו עם הפעלת הסגר – לא יושגו.

"מערכת החינוך", אמר פרופ' אש, "מייצרת הרבה מאוד מפגשים - לא רק בתוך המערכת עצמה, אלא גם מסביב. גם במקומות העבודה אפשר לצמצם יותר בפעילות. אני מבין את משרד החינוך המתעקש על המשך פעילות מערכת החינוך אבל אם התחלואה תעלה בצורה משמעותית, בסופו של דבר גם בכיתות יהיו הרבה מאוד חולים, נצטרך להכניס לבידוד הרבה מאוד ילדים, כך שלא תושג מטרת הסגר".

על הדרישה לחסן את המורים, אמר פרופ' אש: "ראוי ונכון לחסן את עובדי ההוראה כי הם נפגשים עם תלמידים וילדים. נשקול זאת בהתאם להמלצת הוועדה המייעצת, על פי קצב התקדמות התחסנות האוכלוסיה שבעדיפות כרגע ועל פי קצב הגעת תרכיבי החיסון לישראל. אנחנו עושים מאמץ גדול להקדים את הגעת המשלוחים הבאים. אם לא יהיה שטף בהגעת משלוחי החיסונים מחו"ל - מועד תחילת החיסונים לכלל האוכלוסיה עלול להתעכב".

נושאים קשורים:  חיסון לקורונה,  פרופ' נחמן אש,  סגר,  חדשות,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
30.12.2020, 19:12

מדוע קופת חולים לאומית איננה נותנת תאריך למנה השניה של החיסון? הפניה לשירות הלקוחות מניבה את התגובה ׳ישלחו׳. כל קופות החולים האחרות נותנות את התאריך לחיסון השני יחד עם התאריך לחיסון הראשון.

אנונימי/ת
30.12.2020, 20:02

מה לעשות, הם נשמעים יותר אמינים מאלו שתיקנו את אחוזי ההצלחה לפי פרסומי המתחרים...