חדשות

נציגות ישראלית בולטת בכנס הבינלאומי להשתלות לב וריאה

14 מחקרים פורצי דרך הוצגו לאחרונה בכנס ISHLT השנתי על ידי פרופ' יעל פלד-פוטשניק, המנהלת הרפואית של היחידה להשתלות לב ב"שיבא"

פרופ' יעל פלד-פוטשניק, מנהלת רפואית של היחידה להשתלות לב ב"שיבא". צילום: דוברות בית החולים

הישג יוצא דופן למרכז הרפואי שיבא: במסגרת הכנס השנתי של האגודה הבינלאומית להשתלת לב וריאות (ISHLT), הציגה פרופ' יעל פלד-פוטשניק, המנהלת הרפואית של היחידה להשתלות לב במרכז הלב, חזה וכלי דם, 14 מחקרים פורצי דרך שהובילה בשיתוף יחידות מרכז הלב, מערך השתלות לב-ריאה, המערך הקרדיולוגי והמערך לניתוחי לב ב"שיבא".

פרופ' פלד סיפרה: "כל שנה אנו עולים במספר המחקרים שאנו מציגים בכנס, והשנה שברנו שיא עם 14 מחקרים שמתוכם חמישה בוצעו במסגרת שיתוף פעולה עם מרכזים רפואיים מובילים בעולם. מרבית הממצאים שהצגנו בכנס מתבססים על תוצאות העבודה הקלינית ב'שיבא' בקרב מושתלי הלב ובעלי משמעויות פורצות דרך בטיפול במושתלים ובהצלחת ההשתלות העתידיות".

במחקרים הוצגו, בין השאר, טיפולים שמסייעים להיטיב עם הסובלים ממחלות של עורקי הלב לאחר השתלת הלב; מחקר בנושא הורדה של עמידות לאינסולין כדרך לטייב את תוצאות ההשתלה; הגדרת יעדים לטיפול בעודף משקל כדרך להשגת תוצאות טובות יותר של ההשתלה; הקשר בין הפטיטיס B לתוצאות השתלת הלב; והגדרת התנאים המיטביים לשמירה על הלב הנתרם.

במסגרת הכנס, הוזמנה פרופ' פלד גם להנחות שני מושבים, ובהם אחד שעסק במחקר ראשון מסוגו בעולם, שפרסמה ביחד עם פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות ב"שיבא", בנושא השפעות חיסון הקורונה על מושתלי לב.

המחקר, שפורסם בכתב העת The Journal of Heart and Lung Transplantation, הראה לראשונה כי רק 18% ממושתלי לב שחוסנו כנגד נגיף הקורונה פיתחו נוגדנים כנגדו. בעקבות הפרסום, הוזמנה פרופ' פלד להציג את ממצאיה במושב מיוחד בכנס הבינלאומי שעסק בקורונה. בנוסף, ביוזמתה של פרופ' פלד, כלל הכנס גם מושב שהוקדש לרפואת הלב המושתל בנשים.

פרופ' פלד מכהנת כרופאה בכירה במערך הקרדיולוגי של  המרכז הרפואי שיבא החל משנת 2008. במסגרת זו התמקצעה בתחום רפואת מושתלי הלב, וכיום זהו עיסוקה המרכזי כמנהלת רפואית של היחידה להשתלות לב. במהלך עשר השנים האחרונות השתלמה בתחום השתלות הלב בכמה מרכזים מובילים באירופה ובארה"ב, תוך העמקת נסיונה ומיומנויותיה, והשכילה לבנות שיתוף פעולה בינלאומי מלא הן במישור הקליני והן במישור האקדמי.

בנוסף, פרופ' פלד חברה פעילה באיגוד הבינלאומי להשתלות לב וריאה ונמנית על צוות מערכת העיתון הרפואי הבינלאומי The Journal of Heart and Lung Transplantation, שבו היא מכהנת כעורכת מדור אי-ספיקת לב והשתלות.

נושאים קשורים:  פרופ' יעל פלד-פוטשניק,  השתלות לב,  חדשות,  פרופ' גליה רהב,  בית החולים שיבא,  מחקרים
תגובות