COVID-19 בישראל

משרד הבריאות ביקש סיוע מחברות הצלה פרטיות בהעברת חולי קורונה

זאת על רקע העומס הגובר בחלק מבתי החולים וזמני ההמתנה הארוכים במיון. העומסים נוצרים עקב המתנה ארוכה לפינוי חולי קורונה לבתיהם

אמבולנס. אילוסטרציה

דאגה במשרד הבריאות: מחסור באמבולנסים של מד"א – עקב עומסים מצטברים בלא מעט בתי חולים. בעקבות זאת נעשתה פנייה לארגוני הצלה פרטיים להעמיד את האמבולנסים שלהם בעיקר לשם פינוי חולי קורונה חזרה לבתיהם, להמשך אשפוז ביתי או למוסדות הגריאטריים שמהם הגיעו לבתי החולים, דיווח הבוקר (א') אדיר ינקו ב-Ynet.

בדיווח צוין כי משרד הבריאות פועל למניעת הישנות מראות מההמתנה הממושכת של חולי קורונה באמבולנסים עד שיתפנה מקום בחדר המיון או לשם החזרת חולים שהטיפול בהם הושלם, לבתיהם.

הפנייה לחברות האמבולנסים הפרטיות נעשתה על ידי יאיר חברוני, מנהל תחום שירותי החירום וההצלה במשרד הבריאות. החברות התבקשו להירתם לעזרה.

לפי הדיווח, בפנייה נאמר: "נוכח העלייה הגוברת בנתוני תחלואת הקורונה והעומסים על בתי חולים נוצר מחסור באמבולנסים לפינוי אל ומבתי החולים. בתי החולים והמלר"דים מתמודדים עם עומסים גבוהים מאוד, זמני ההמתנה במיון ארוכים. חלקם נוצרים עקב המתנה ארוכה לפינוי חולי קורונה לבתיהם. כתוצאה מכך יורדת הזמינות לקריאות נוספות של האמבולנסים". משרד הבריאות גם פנה בנושא הזה לקופות החולים ולבתי החולים כדי שישתפו פעולה.

לא כל בתי החולים מדווחים על עומסים גבוהים במיוחד. באסף-הרופא-שמיר, לדוגמה, הבעיה העיקרית היא המתנה של 10-8 שעות לפינוי חולים, בעיקר גריאטריים, חזרה לבתיהם או למוסדות שבהם הם שוהים – בגלל המחסור באמבולנסים. לעומת זאת מצוטט בדיווח ד"ר אנדריי שופן, מנהל המיון ב"וולפסון": "היו כמה ימים שלא היה לנו מקום לאשפז חולים. האמבולנסים הופנו לבתי חולים אחרים. יש ימים שהמחלקות מלאות. לא היה מצב של המתנה ארוכה מדי לאמבולנס. אנחנו קולטים עתה 30-25 חשודים בתחלואת קורונה מצדי יום".

נושאים קשורים:  אמבולנסים פרטיים,  פינוי חולים,  עומס בחדרי מיון,  משרד הבריאות,  יאיר חברוני,  חדשות
תגובות