חדשות

יו"ר האיגוד לטיפול נמרץ: מחסור במומחים לטיפול בכוויות

רק בחמישה בתי חולים יש יחידות לטיפול בכוויות ובסך הכול 36 מיטות ומהן 19 בלבד לטיפול נמרץ כולל 4 בלבד לילדים

ד"ר ירון בר לביא, יו"ר האיגוד הישראלי לטיפול רפואי נמרץ. "אנו רואים את עצמנו כגוף מוביל מוסרית במדינה. הכרזת סכסוך עבודה היא רק אחת מהאפשרויות"

יו"ר האיגוד הישראלי לטיפול נמרץ וראש אגף טיפול נמרץ במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה, ד"ר ירון בר-לביא מתריע: "מערכת הבריאות לא ערוכה לטפל במקרי שריפה המוניים. יש מחסור במיטות לטיפול בכוויות, לרבות טיפול נמרץ כוויות לילדים. אם חלילה תידרש המערכת לטפל בו זמנית בעשרות נפגעי כוויות – היא לא תוכל לתת להם מענה ראוי".

ד"ר בר-לביא אמר זאת לאמיר ינקו מ-Ynet, לפי הנתונים שהציג: רק בחמישה בתי חולים גדולים – שיבא, רמב"ם, בילינסון, סורוקה והדסה עין כרם – יש יחידות כוויות. בסך הכול בארץ 36 מיטות לטיפול בכוויות מהן 19 לטיפול נמרץ בכוויות. בשיבא יש כיום 6 מיטות ביחידת הכוויות ו-5 לטיפול נמרץ; ברמב"ם 5 לטיפול נמרץ כוויות ו-4 לילדים; בבילינסון ובסורוקה 5 מיטות בכל בית חולים ובהדסה 5 ביחידה לטיפול נמרץ כוויות.

בשיבא עומדת להיפתח בקרוב היחידה הלאומית לטיפול נמרץ בילדים ובית החולים מעריך שתאפשר להרחיב את המענה הנדרש ברמה ארצית. בדיווח נמסר כי גם במשרד הבריאות מודעים למחסור כיוון שבשנים האחרונות לא נוספו כלל מיטות ליחידות הטיפול בכוויות.

ד"ר בר-לביא ציין כי אם ייפתחו עוד יחידות יהיה צורך לאיישן בכוח אדם מקצועי שעבר הכשרה מתאימה וצובר ניסיון תוך כדי עבודתו. כן חסרים פלסטיקאים-מומחים לכוויות.

בעיית המחסור בלטה באירוע שהתרחש לפני כשבועיים כאשר בן 16 וחצי מנתניה נפגע קשה בכל גופו בעקבות התלקחות של סוללה בקורקינט החשמלי שלו. הוא טולטל בין שלושה בתי חולים – שיבא, שניידר ואיכילוב. אושפז באחרון, כאשר אנשי הצוות עומדים בקשר עם המומחים בשיבא ורק לאחר שלושה ימים הועבר לשיבא ושם נפטר.

נושאים קשורים:  ד"ר ירון בר לביא,  טיפול נמרץ,  טיפול בכוויות,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
10.11.2021, 23:23

טרגדיה