חדשות

מים רותחים - הסיבה העיקרית לכוויות בקרב ילדים בישראל

השהות הארוכה בבית מפרוץ הקורונה הובילה לעלייה במספר הילדים שנפגעו מכוויות | בישראל יש רק 36 מיטות ייעודיות לטיפול בכוויות, מתוכן ארבע בלבד לטיפול בילדים

מים רותחים - גורם מס' 1 לכוויות בילדים. אילוסטרציה

דו"ח חדש של משרד הבריאות והמרכז הרפואי שיבא הצביע על כך ש-64% ממקרי הכוויות בעשור האחרון בישראל התרחשו עקב מגע עם מים רותחים. 82% מהנפגעים הם תינוקות וילדים עד גיל ארבע, ובקרב בני 60 ומעלה - 42%. השהות הארוכה בבית מפרוץ הקורונה הובילה לעלייה במספר הילדים שנפגעו מכוויות. כך דיווח הבוקר (א') אדיר ינקו ב"ידיעות אחרונות".

ב-2019 אושפזו בבתי החולים 1,176 בני אדם שנפגעו מכוויות. מנתוני משרד הבריאות עולה כי בישראל יש רק 36 מיטות ייעודיות לטיפול בכוויות, מתוכן ארבע בלבד לטיפול בילדים. בשנים האחרונות לא נוספה אף לא מיטה אחת לבתי החולים לצורך טיפול בכוויות.

פרופ' יוסי חיק, מנהל יחידת הכוויות ב"שיבא", צוטט בדיווח: "מספר הילדים שנפגעו מכוויות מקרב החברה החרדית והחברה הערבית גבוה יותר מזה שבקרב החברה היהודית, משום שמדובר באוכלוסיות בהן משפחות מרובות ילדים, כך שההשגחה האישית על כל ילד וילד מסובכת יותר".

עוד ציין פרופ' חייק: "כוויות בקרב ילדים נמצאת בשכיחות יותר גבוהה באוכלוסיות ממעמד סוציואקונומי נמוך. אנחנו מעלים את המודעות לנושא הכוויות, ובאחרונה גייסנו מובילי דעה במגזרים השונים לשם כך. בשנים מסוימות בעשור האחרון שלחנו צוותי הסברה לגני הילדים ולבתי הספר". לדבריו, ב"שיבא" מתאשפזים מדי שנה כ-120 ילדים שנפגעו מכוויות, ו"ברגע שילד עובר את גיל ארבע, יש לו יותר מודעות ומתחיל אצלו יותר גורם של פחד".

נושאים קשורים:  כוויות,  חדשות,  תאונות ביתיות
תגובות