• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

לראשונה: תחום הבריאות נכנס למדיניות אזורי עדיפות לאומית

לצורך צמצום פערי הבריאות בפריפריה, הממשלה אישרה לראשונה את הוספת תחום הבריאות לאזורי עדיפות לאומית

מצפה רמון, אזור עדיפות לאומית. צילום: יוסי אלוני/ פלאש 90

הממשלה אישרה לראשונה את הוספת תחום הבריאות להחלטת הממשלה על אזורי עדיפות לאומית, במסגרת מדיניות הממשלה לחיזוק הכלכלה והחברה הישראלית. ההחלטה התקבלה בעקבות פעילות מועצת הנגב - ארגון הגג של הנגב ושל ארגון רופאים לזכויות אדם, אשר הובילו קואליציה רחבה של ארגונים ושותפים מהנגב ומהגליל יחד עם ראשי הרשויות.

במסגרת החלטה זו ולצורך צמצום פערי הבריאות באזורי העדיפות, יהיה רשאי שר הבריאות לתת העדפה לרשויות מקומיות המסווגות באשכול כלכלי חברתי 1-4 אשר כלולים במפת העדיפות הלאומית הכללית. עד להחלטה זו, נכללו תחומים רבים תחת מתן עדיפות ליישובים הנמצאים באזורי עדיפות לאומית, אך תחום הבריאות נעדר ממנה וזאת למרות הפערים הבלתי סבירים במערכת הבריאות באזורי הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית.

יוהן אטלן, מנכ"ל מועצת הנגב, בירך על החלטת הממשלה ואמר: "אנו מאמינים כי ההחלטה תביא לשיפור ולצמצום הפערים בשירותי הבריאות בין האזורים השונים בישראל ובפרט תאפשר לשפר את מערכת הבריאות באזורי הנגב והגליל. הנושא מחייב הירתמות ושיתוף פעולה בין כלל הגורמים והשחקנים במערכת הבריאות, ואנו מאמינים כי החלטת הממשלה לאזורי עדיפות בבריאות מהווה אבן דרך חשובה להשגת מדיניות בריאות הוגנת ושוויונית יותר, בהתאם ליעדים ולמטרות שהציב משרד הבריאות".

ליטל גרוסמן, מנהלת מחלקת מדיניות בריאות בישראל בארגון רופאים לזכויות אדם, הוסיפה: "זוהי אמירה חשובה לפריפריה החברתית והגיאוגרפית, שסובלת מהזנחה מתמשכת ואנו מברכים על ההחלטה. עם זאת, כרגע מדובר בצעד הצהרתי ויש ליצוק לתוכו תוכן. אם רוצים לצמצם את הפערים בבריאות צריך להבין שלפריפריה יש מאפיינים גיאוגרפיים וסוציואקונומיים השונים מהמרכז, ולכן מחייבים מענים מותאמים לצורכיה הייחודיים. זה, בצירוף התפיסה שיש לחזק את המערכת הבריאות הציבורית, יובילו בתקווה לתיקון העוול כלפי הפריפריה".

נושאים קשורים:  אזור עדיפות לאומית,  פריפריה,  ארגון הגג של הנגב,  שירותי בריאות,  חדשות,  "רופאים לזכויות אדם"
תגובות
אנונימי/ת
14.04.2022, 06:38

לא לדאוג, שום דבר לא ישתפר. צוות רפואי לא רוצה כמו אוכלוסיות אחרות לחיות באזורי פריפריה בגלל רמת החיים, רמת החינוך, רמת התרבות אפשרויות ההכנסה הכספית המרחק מהמרכז ובעיקר המרחק מהמרכז הרפואי

לפני 40 שנה הגעתי לחיות בנגב ולעבוד ברפואה בנגב. עבדתי בסורוקה, עבדתי בנט"ן של מד"א, עבדתי כרופא בתורנויות לילה בירוחם, נתיבות, ערד דימונה. ולסיכום הכול נשאר גרוע כפי שהיה. וכך גם ימשיך, כולל לא לבנות בי"ח נוסף או חדרי מיון קידמיים. בקיצור הרבה הבטלות, ובפועל תושבי הנגד ימשיכו לחלות ולמות לפני אנשי המרכז. חבל כי לא יהיה כול שיפור