חדשות

נדחתה הצעת החוק להקמת חדר מיון בשדרות ובקריית שמונה

על אף הצורך להקמת חדר מיון בערים הנמצאות תחת איום בטחוני מתמיד ולמרות שבשדרות העירייה כבר גייסה את רוב הסכום להקמתו, מליאת הכנסת דחתה את ההצעה | הטענה: התקציב כבר אושר

תושבת שדרות מפונה באמבולנס לאחר נפילת טילים בעיר. צילום ארכיון: אלמוג סוגבקר/ פלאש 90

שבועיים לאחר שנמסר כי הושג תקציב למימון חדר מיון בקריית שמונה, כפי שדווח בדוקטורס אונלי, דחתה מליאת הכנסת אתמול (ד') בקריאה טרומית את הצעת חוק הקמת חדרי מיון בשדרות ובקריית שמונה של חברי הכנסת דבי ביטון, יאיר לפיד, מאיר כהן ויוראי להב הרצנו (יש עתיד). 42 חברי כנסת תמכו בהצעה מול 51 שהתנגדו.

בדיון אמרה ח"כ ביטון, תושבת שדרות בעצמה: "מדובר על חדר טראומה שעלות הקמתו כ-20 מיליון שקל. הכספים האלה, מרביתם גויסו על ידי העירייה, וכרגע צריך עוד שישה מיליון להשלמת חדר המיון הקדמי. הוא אמור להכיל רופא ואחות, ומטרתו למנוע את הנסיעות המסוכנות של תושבי שדרות לבתי החולים ברזילי באשקלון וסורוקה בבאר שבע תחת מטחי הרקטות שנורים מעזה".

למרות החשיבות הרבה של הנושא, הקמת המיון לא נכנסה לתקציב המדינה, וכעת, לדברי ביטון, בגלל חוסר של שישה מיליון, נדחית בנייתו. בנוסף, החוק מציע להסדיר את מעמדו ותקציבו של חדר המיון הקדמי בקריית שמונה, שמאז הקמתו נאבק פעם אחרי פעם לשמור על דלתו פתוחה. רק בחודש האחרון עמד שוב חדר המיון הקדמי בפני סגירה.

השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי ציין כי הצעת החוק פופוליסטית משום שהכספים כבר הוקצו, לא דרך התקציב אלא דרך הסכמים קואליציוניים.

על פי הצעת החוק מוצע להקים חדר מיון בקריית שמונה ובשדרות בתוך שנה מיום תחילת החוק. חדרי המיון יכללו אמצעי רפואה וציוד מציל חיים ובכלל זה מספר מיטות אשפוז, כפי שיקבע שר הבריאות באישור ועדת הבריאות. בחדרי המיון יהיה צוות רפואי כמפורט בהצעה והם יופעלו ויתוחזקו על ידי משרד הבריאות ויתוקצבו מתקציב המדינה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "הערים קריית שמונה ושדרות נמצאות תחת איום בטחוני מתמיד לכן יש הכרח וצורך מיוחד בהקמת חדר מיון בערים אלו. לפני מספר שנים התקבלה החלטה על הקמת חדר מיון רפואי בקריית שמונה, שיופעל במתכונת מצומצמת ובשעות הלילה בלבד, אך למרות זאת הוקם רק מוקד רפואה. כתוצאה מכך, תושבי הגליל והגולן, חיילי צה''ל ומטיילים רבים נותרים ללא שירותי רפואה דחופה.

"תושבי שדרות הנזקקים לטיפול רפואי נאלצים לנסוע לבית החולים הקרוב ביותר – 'סורוקה' בבאר שבע הממוקם במרחק של חצי שעת נסיעה. העיר שדרות משמשת כעוגן ליישובי עוטף עזה והקמת חדר מיון בעיר הכרחית באופן מיידי".

נושאים קשורים:  שדרות,  קריית שמונה,  חדשות,  הצעת חוק,  ח"כ דבי ביטון,  חדר מיון
תגובות
02.06.2023, 11:46

לא יאומן...במקום לדון לגופה של ההצעה , האם היא לטובת אזרחיה...המפלגות דנים בה לפי שיקולים לחלוטין לא עינייניים...

אז כול אנשי קרית שמונה ונתיבות שהצביעו ימין קיבלו את הבטחון שהצביעו עליו
כול הכבוד לימין מלא מלא