שני מסוקים חדישים של להק תעופה לא מורשים לעלות לאוויר ולסייע בפינוי הפצועים מהזירות השונות בשטח בשל סכסוך עסקי בין מד"א ללהק תעופה, כך מדווחת ליאת רון בוואלה.
עוד בעניין דומה
על פי הדיווח, במשך 15 שנים התנהלה העבודה במשותף, כשמד"א אחראית על הטיפול הרפואי ולהק תעופה על ההטסה ותפעול המסוקים אך בינואר השנה נתגלע סכסוך בין הארגונים לאחר שלהק תעופה ניגשה למכרז הפינוי המוסק מבית החולים יוספטל באילת. הסכסוך אף הגיע לבג"ץ כשמשרד הבריאות מגבה את מד"א ולא מאפשר ללהק תעופה לקחת חלק בפינוי מוסק.
במרץ, בעקבות הודעת ראש אגף רפואה כללית במשרד הבריאות, ד"ר סיגל ליברנט-טאוב, על פיה מד"א היא ארגון ההצלה הלאומי ורק הוא מורשה לפנות פצועים במסוקים, עתרה להק תעופה לבג"ץ.
על פי הדיווח ביום שבת (7.10), כשהחלה המלחמה, פעלו שני המסוקים השמישים של מד"א. מסוק נוסף היה תקול בימים הראשונים ללחימה ושני מסוקים עם צוותים בכוננות של להק תעופה עמדו מושבתים בשדה תימן ולא הורשו לעלות לאוויר ולסייע בפינוי. פניות של מנחם לוי, מנכ"ל להק תעופה למשרד הבריאות, נענו בשלילה וגם פנייה לרשות התעופה האזרחית לא הועילה.
עוד נכתב כי במד"א טענו בפני משרד הבריאות כי בגלל חוסר תיאום חמור, המסוק של להק עיכב את מסוק יסעור צה"לי שעסק בפינוי פצועים אך אנשי איחוד הצלה ולהק תעופה טענו מנגד שלא היו דברים מעולם, ובגלל מד"א והפינוי המוסק הכושל שלה נמנע מלוחם בסיירת מטכ"ל פינוי במסוק לבית החולים מאיר והוא נאלץ להגיע לשם באמבולנס.
תגובת משרד הבריאות: "מכוח תפקידו הסטטוטורי, מד"א אחראי על הזנקת פינוי מוסק בחירום רפואי. מסוק להק ואיחוד הצלה פעל בימים האחרונים ללא אישור הזנקה ממד"א ועיכב נחיתת מסוקי חיל האוויר בזמן פינוי פצועים קשים". ממד"א לא נמסרה תגובה עד כה.