חדשות

נחנך מרכז שירותי הדם הלאומי החדש של מד"א

בהקמת המבנה הממוגן, בשטח של 48 אלף מ"ר, הושקעו 130 מיליון דולר ויפעלו בו גם בנק החלב הלאומי ובנק הדם הטבורי הציבורי

מרכז שירותי הדם הלאומי החדש. צילום: מד"א

מרכז שירותי הדם הלאומי של מד"א נחנך אמש (ב') בטקס שנערך ברמלה. המבנה הממוגן, על שטח של 48 אלף מ"ר, עמיד לרעידות אדמה וחלקו אף תת קרקעי – ובכך הוא ראשון מסוגו בעולם. בטקס נמסר כי המרכז החדש יאפשר את הגדלת הפעילות של מד"א תוך מתן מענה מקיף יותר לצורכי מערכת הרפואה והבריאות.

בבניין החדש יפעלו, בין השאר, מעבדות שצוידו במכשור ובטכנולוגיות ייחודיות מהמתקדמות בעולם במטרה להגביר את שמירת איכות מנות הדם ואבטחתן. הציוד המשוכלל יאפשר בדיקות מהירות של מנות הדם כך ששירותי הדם של מד"א יוכלו להגדיל את תפוקת העבודה ובעתיד לטפל בכחצי מיליון מנות דם בשנה. גם בנק החלב הלאומי ובנק הדם הטבורי הציבורי יפעלו בבניין החדש.

עוד נמסר בטקס כי במהלך השנה מתרימים שירותי הדם של מד"א למעלה מרבע מיליון מנות דם - מתוכן 71% נתרמות על ידי גברים ו-29% על ידי נשים. 93% מותרמים בניידות הדם, לעומת 7% בתחנות מד"א. 81% מהתורמים הם תורמים חוזרים.

הבניין הוקם בעלות של 130 מיליון דולר שגויסו מתורמים בעיקר באמצעות אגודת ידידי מד"א בארה"ב, בני הזוג ברני ובילי מרכוס וד"ר מרים אדלסון ובעלה המנוח שלדון ז"ל. בטקס נכחו נשיא המדינה יצחק הרצוג, שר הביטחון בני גנץ, שר הבריאות ניצן הורוביץ, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, סמנכ"לית שירותי הדם של מד"א פרופ' אילת שנער ואנשי ציבור נוספים.

נושאים קשורים:  בנק דם,  מד"א,  חדשות,  תרומות דם,  שירות הדם הלאומי
תגובות